Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Ik geloof dat ik onlangs een bericht voorbij zag komen dat bijzonder kritisch was over het gebruik van chatbots op het gebied van marketing. Het Amerikaanse hoger onderwijs past deze AI-toepassing volgens EdTech Magazine echter in toenemende mate toe. De Coronacrisis is daar debet aan.
Chatbots zijn web applicaties waar gebruikers vragen aan kunnen stellen, en waar de ‘robot’ vervolgens (nagenoeg) onmiddellijk een antwoord op geeft. Gebruikers hoeven dus niet te zoeken naar antwoorden en zijn ook niet afhankelijk van de beschikbaarheid van mensen om direct een antwoord op een prangende vraag te krijgen.
Erin Brereton schrijft in EdTech Magazine dat Covid-19 ertoe bij heeft gedragen dat Amerikaanse universiteiten chatbots op grotere schaal zijn gaan inzetten. Bijvoorbeeld om vragen te beantwoorden over de gevolgen van de pandemie voor het onderwijs.
De belangrijkste wetenswaardigheden uit deze bijdrage zijn:
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar