Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Tijdens mijn vakantie vroeg Dominique Sluijsmans (@dmasluijsmans) of ik wilde reflecteren op de bijdrage Building blocks for online learning. In deze blogpost laat docente Tricia Ebarvia zien hoe je een face-to-face lesrooster kunt herstructureren in een volledig online programma.
Tricia begint haar bijdrage met het uitspreken van zorgen met betrekking tot het veilig kunnen verzorgen van onderwijs, na de zomervakantie. Haar school heeft er daarom voor gekozen om vooralsnog volledig online les te gaan geven.
Dat betekent in haar geval dat schooldagen met acht blokken van 43 minuten worden omgezet naar dagen met vier periodes van 85 minuten. Uitdagingen daarbij zijn volgens haar:
How much can I do in that amount of time? How should it be organized? How much synchronous and asynchronous instruction will that allow? What about screen fatigue?
Tricia Ebarvia formuleert eerst een aantal belangrijke overwegingen bij het maken van keuzes ten aanzien van de herstructurering:
Ik vind dit belangrijke uitgangspunten. Toch mis ik één belangrijke:
Vervolgens laat Tricia zien hoe je voor Engelse taal (key reading, writing, and discussion experiences) blokken 85 minuten kunt vormgeven. In een bijlage bij de blogpost werkt zij dit ook voor andere onderdelen uit.
Instructieprincipes daarbij zijn:
Het is mooi om te zien dat Tricia Ebarvia heel goed heeft nagedacht hoe zij het onderwijs in blokken kan herstructureren, mede op basis van afwisselende onderwijsactiviteiten.
Ik heb hier wel een aantal vragen bij:
The post Mijn reflectie op Building blocks for online learning first appeared on WilfredRubens.com over leren en ICT.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar