Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Hoe komt het dat de ene docent wel aan de slag gaat met ‘technology enhanced learning’, en de andere docent niet? Deze vraag krijg ik regelmatig gesteld. In deze blog post probeer ik daar een reactie op te geven.
Foto: Peggy Marco, Pixabay
Organisaties investeren vaak veel tijd en geld in studiedagen en workshops om docenten en andere opleiders wegwijs te maken in het gebruik van ICT voor leren, opleiden en onderwijs. Toch hebben deze inspanningen niet altijd het gewenste effect. Het gevolg is dat de mogelijkheden van ICT onderbenut blijven, en onderwijs en opleiden onvoldoende worden versterkt of vernieuwd met leertechnologie. Uiteraard kan dat met de kwaliteit van de studiedag of workshop zelf te maken hebben. Maar volgens mij zijn hier veelal een aantal andere redenen voor.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar