Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Het bericht Moodle 3.6.3 en andere minor releases beschikbaar verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Mede dankzij cloud computing is het gemakkelijk om als docent zelf te kiezen welke leertechnologieën je binnen je onderwijs wilt gebruiken. Volgens mij moet je daarbij wel met een aantal zaken rekening houden.
Als docenten over meer autonomie beschikken in de keuze van educatieve applicaties,
Het gerenommeerde CERN heeft de afgelopen week een app gelanceerd waarmee je kennis kunt maken met het ontstaan van het universum, via de ‘Big Bang’ (ruim 13,8 miljard jaar geleden).
CERN maakt hierbij gebruik van augmented reality.
Met ingang van 1 maart 2019 ben ik begonnen met een nieuwe opdracht, en wel bij SVO. Deze organisatie heeft mij gevraagd om middels de realisatie van een visiedocument een start te maken met innovatie van het onderwijs,
Het bericht Hoe leer jij zelf eigenlijk? Doe de gratis test! verscheen eerst op nextlearning.nl.
Het bericht Herinnering Uitnodiging Avetica Live Event 2019 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Ik ben vandaag gestuit op een samenvatting van een marktanalyse over artificiële oftewel kunstmatige intelligentie (AI) binnen het onderwijs. De studie zelf is heel duur. Maar de samenvatting bevat op zich ook interessante informatie.
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.
Het bericht Beveiligd: De Learning Correspondent nr.22 verscheen eerst op nextlearning.nl.
Ready 4 the Revolution: Kickstart je dag! 08.30 – 09.15 UUR ZAAL GALLOWAY (links bij binnenkomst) Het...
Het bericht ONTBIJTSESSIE verscheen eerst op nextlearning.nl.
Over een dag of tien bezoekt een groep CvB-leden uit het Nederlandse hoger onderwijs onder leiding van SURF enkele universiteiten in Engeland en Schotland die studiedata gebruiken om hun onderwijs te verbeteren. Ook niet-deelnemers kunnen leren van dit bezoek, en van de voorbereidingen.
Sinds mijn geboorte vier ik eigenlijk carnaval oftewel vasteloavend. In deze bijdrage op carnavalsdinsdag beschrijf ik hoe en waarom.
Vasteloavend is eigenlijk een van oorsprong heidens volksfeest dat op een gegeven moment door de katholieke kerk is omarmd als drie dagen feesten,
Profportaal Zorg richt zich op het ontwikkelen en het kwaliteitsbeheer van leeroplossingen vóór en door de zorg....
Het bericht Profportaal Zorg verscheen eerst op nextlearning.nl.
HiHaHo is een zeer gebruiksvriendelijke online tool, waarmee je eenvoudig zelf video’s interactief kunt maken. Video wordt...
Het bericht HiHaHo: Eenvoudig zelf een video interactief maken verscheen eerst op nextlearning.nl.
Het lijkt soms lastig om een e-learning te maken, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn!...
Het bericht Leren van je e-learning verscheen eerst op nextlearning.nl.
Het bericht Infolearn – Partner in leren & ontwikkelen verscheen eerst op nextlearning.nl.
De Stichting Language of Learning ontwikkelde de leervoorkeuren en denkgewoonten en de bijbehorende scans. Deze scans zijn...
Het bericht Stichting Language of Learning verscheen eerst op nextlearning.nl.
Technologie is veelbelovend voor de ondersteuning van leren en werken, al jaren. Wij vinden dat het beter...
Het bericht Performance Support Group verscheen eerst op nextlearning.nl.
Developing people. Dat is al dertig jaar lang het credo van Defacto. Het betekent dat we onze...
Het bericht Defacto verscheen eerst op nextlearning.nl.
Eenvoudig krachtige e-Learning ontwikkelen lukt met FLOWSPARKS! Maak nu kans op een jaar gratis FLOWSPARKS! FLOWSPARKS is...
Het bericht What if creating e-Learning was as easy as making an espresso? verscheen eerst op nextlearning.nl.
Het bericht LTI Advantage Certification voor Moodle 3.7. Knap gedaan! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.
Het concept van de flipped classroom bestaat inmiddels meer dan tien jaar als model voor blended learning. Er is veel ervaring mee opgedaan, en ook best veel over gepubliceerd. Zo kun je dit concept vanuit verschillende leertheoretische perspectieven benaderen. Aan de hand van zes pijlers kun je dit concept ontwerpen en implementeren.
Op 23 en 24 mei 2019 vindt in Brussel de eindconferentie plaats van het Het Future Teacher 3.0 project (over ICT-competenties van docenten in het volwassenenonderwijs). Deelname is gratis, inschrijven verplicht. Centrale thema’s zijn inclusief onderwijs (dag 1) en online en blended learning (dag 2).
Gisteren heeft de organisatie van de OEB het thema van editie 2019 bekend gemaakt. Tevens kun je vanaf nu tot en met 30 april a.s. een voorstel voor een bijdrage indienen. De conferentie zelf vindt van 27 t/m 29 november 2019 in Berlijn plaats.