toggle menu
Zoeken
Contact
Adverteren
Home
Nieuws
Achtergrond
Vacatures
Demos
Cases
Marktspelers
Opleiders
Redactie
Inloggen
Marktontwikkelingen en technologietrends op het gebied van digitaal leren (volgens Fosway)
De Britse Fosway Group heeft weer het jaarlijkse Fosway 9-Grid™ over digitaal leren gepubliceerd. In deze blogpost besteed ik aandacht aan de marktontwikkelingen en trend...
Lees verder
Nieuws
Meld u aan voor de nieuwsbrief
Registreer
Word jij onze nieuwe senior onderwijskundige?
Haal jij als onderwijskundige je energie uit je klanten enthousiasmeren door hun vraag in kaart te brengen? Wil jij samen met het team kwalitatief hoogstaande opleidingsp...
Lees verder
Vacature
Meld u aan voor de nieuwsbrief
Registreer
e-Learning maken nog eenvoudiger met FLOWSPARKS en AI
FLOWSPARKS integreert het taalmodel van OpenAI in zijn Authoring Tool.
Lees verder
Achtergrond
Meld u aan voor de nieuwsbrief
Registreer
Bloggers
Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Huidige artikelen
Archieven
Ingaven voor juni 2014
Van Wilfred Rubens (redactie)
|
08-06-2014
|
|
(0) reacties
Tools voor gamification
Dankzij geavanceerde technologie kunnen we krachtigere leermiddelen en leeromgevingen helpen vormgeven, indien we goed nadenken over hoe we leren kunnen faciliteren. Gamification zijn daar een voorbeeld van. Welke tools kun je zoal gebruiken voor gamification? Bij gamification pas je game-elementen en -mechanismes toe op situaties en producten die niet ontwikkeld zijn om mee te spelen.
[...]
Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie)
|
07-06-2014
|
|
(0) reacties
Hoe wordt de Khan Academy binnen het onderwijs gebruikt?
De content van de Khan Academy blijkt op een andere manier te worden gebruikt dan veel mensen verwachten. Dat blijkt uit een evaluatieonderzoek. Ik heb echter de indruk dat deze conclusie ook voortkomt uit de onderzoeksaanpak. Michael Trucano van de Wereldbank noemt de materialen van de Khan Academy veelbelovend, en meent dat de potentie om
[...]
Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie)
|
06-06-2014
|
|
(0) reacties
De volgende generatie MOOCs?
Volgens Dan Butin moeten we op een heel andere manier tegen massive open online courses aan kijken. Hij spreekt daarom liever van ‘MOOCs 2.0’. In feite gaat het daarbij om een volgende generatie MOOCs. Butin stelt dat we MOOCs onterecht vergelijken met cursussen, en de kracht onderschatten van het educatieve experiment van MOOCs. Hij stelt
[...]
Lees verder
Van Patrick Koning
|
06-06-2014
|
|
(0) reacties
In de pers: ‘s-Hertogenbosch wordt mediawijzer
Op de site: sH-online is een artikel gepubliceerd over het mediawijsheidprogramma van het Koning Willem I College: Surf naar sH-online.nl voor het gehele artikel.
Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie)
|
05-06-2014
|
|
(0) reacties
Gaan MOOCs ten koste van business schools?
Ik geloof niet dat massive open online courses ten koste gaan van reguliere universiteiten. Maar wat zullen de gevolgen zijn van MOOCs voor de commerciële business schools? Reguliere universitaire opleidingen hebben vermoedelijk weinig te duchten van MOOCs, zolang diploma’s van groot belang blijven voor het verkrijgen van goed betaald werk en MOOCs niet op dezelfde
[...]
Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie)
|
04-06-2014
|
|
(0) reacties
E-learning implementeren is net als jongleren
Je kunt het implementeren van e-learning vergelijken met jongleren. Je moet namelijk meerdere ballen of kegels in de lucht zien te houden. Dat was één van mijn boodschappen tijdens een presentatie die ik vanmiddag heb verzorgd. Je moet bij de implementatie van e-learning namelijk met de volgende factoren rekening houden: De implementatie van e-learning moeten
[...]
Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie)
|
04-06-2014
|
|
(0) reacties
E-learning binnen de GGZ implementeren
E-learning wordt in toenemende mate gebruikt binnen de geestelijke gezondheidszorg. Dat wordt vermoedelijk veroorzaakt door de positieve ervaringen die met e-learning worden opgedaan. Vanmiddag heb ik als spreker deelgenomen aan een seminar over de effectieve implementatie van e-learning binnen de Geestelijke Gezondheidszorg. Dit drukbezochte seminar is georganiseerd door de GGZ Ecademy. Dit is een samenwerkingsverband
[...]
Lees verder
Van Patrick Koning
|
04-06-2014
|
|
(0) reacties
Maak in 30 minuten een aantrekkelijke video met Adobe Voice
Via Twitter werd ik door André van Meerkerk geattendeerd op de iPad tool Adobe Voice: Deze iPad tool @adobevoice wil ik met mijn #socialmedia inspiratoren @JorickScheerens @ashwinbrouwer @PJKoning delen http://t.co/zF0Q6eOuTr — André van Meerkerk (@avanmeerkerk) 2 juni 2014 Gisteravond heb ik in [...]
Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie)
|
03-06-2014
|
|
(0) reacties
OpenU masterclass Effectieve leerstrategieën
We gebruiken het markeren of onderstrepen van tekst, het maken van samenvattingen of het opnieuw bestuderen van de nieuwe informatie vaak bij het leren. Maar zijn deze strategieën wel effectief? Hierover gaat de gratis online masterclass Effectieve leerstrategieën die de Open Universiteit van 18 juni tot 25 juni 2014 organiseert. Mijn collega dr. Gino Camp
[...]
Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie)
|
03-06-2014
|
|
(0) reacties
Het meest interessante aan editie 2014 van het Horizon-rapport
Verleden week is weer een nieuwe editie van het NMC Horizon-rapport verschenen. Massive open online courses worden daarbij niet zo zeer als trend, maar wel als illustratie of invloedsfactor van een trend en uitdaging gezien. De focus van de aandacht van dit rapport gaat in veel blogposts en online artikelen meestal uit naar de zes
[...]
Lees verder
Van Patrick Koning
|
03-06-2014
|
|
(0) reacties
Technologie trends uit Horizon Report: voor Games & Gamification sluit je aan bij Mission Start
Op de edublog X, Y of Einstein van Pedro de Bruckere en Bert Smits over onderwijs, jongeren, cultuur en media wordt het Horizon Report van 2014 aangehaald met de volgende trends voor het hoger onderwijs: Time-to-Adoption Horizon: One Year or Less Flipped Classroom Learning [...]
Lees verder
Van Patrick Koning
|
02-06-2014
|
|
(0) reacties
Tegengeluid: Look Down versus Look Up, oftewel: internet biedt ook kansen ;-)
Via mijn collega Simoon Fransen van het de Bono expertisecentrum van het Koning Willem I College werd ik geattendeerd op een interesant tegengeluid op de Correspondent op onderstaande filmpje. De 27-jarige Brit Gary Turk merkte dat hij onproductief en eenzaam werd van zijn smartphone en zijn [...]
Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie)
|
01-06-2014
|
|
(0) reacties
Raamwerk voor het integreren van ICT in het onderwijs
Er zijn verschillende matrices in omloop die docenten en onderwijsontwikkelaars kunnen ondersteunen bij het integreren van ICT in het onderwijs. De Arizona Technology Integration Matrix is er één van. Via een Facebook-bericht van Piet Kommers stuitte ik vanochtend op een blogpost over deze matrix. De ene as bevat vijf ‘onafhankelijke’ kenmerken van betekenisvolle leeromgevingen. De
[...]
Lees verder
Pagina 2 van 2
Eerste
Vorige
1
[2]
Volgende
Laatste
Agenda
8-3-2024
E-learning Ontwikkelaar Opleiding
4-6-2024
Praktische Advanced Storyline Training
6-6-2024
Praktische Online Storyline Training
Algemeen
Nieuws
Nieuws van aanbieders
Internationaal nieuws
Columns
Blogs
Events
E-learning
Wat is e-learning?
Achtergrondartikelen
Aanbieders
Opleiders
Praktijkvoorbeelden
Demos
Social Media
Facebook
Youtube
Twitter
LinkedIn
Contact
Hoe kunt u ons bereiken?
Redactie
Adverteren
Inschrijven Nieuwsbrief
Home
Nieuws
Achtergrond
Vacatures
Demos
Cases
Marktspelers
Opleiders
Redactie
Contact
Adverteren
Inloggen