Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


SURF Onderwijsdagen
Van de Redactie | 04-11-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

SURF Onderwijsdagen

Op 15 en 16 november worden in Den Bosch de jaarlijkse SURF Onderwijsdagen gehouden. Experts praten de deelnemers bij over de laatste ontwikkelingen in inspirerende en interactieve sessies. Verder is er volop tijd en ruimte voor kennisuitwisseling en het ontmoeten van vakgenoten en leveranciers. ... Lees verder
Hyper-geïndividualiseerd leren: droom of nachtmerrie?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-11-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Hyper-geïndividualiseerd leren: droom of nachtmerrie?

Artificiële intelligentie, microcredentials en blockchaintechnologie maken hyper-geïndividualiseerd leren mogelijk. Dat betoogt Thomas Frey in Hyper-Individualized Learning for a Hyper-Individualized Future. Worden we daar blij van? Hyper-personalisering is een AI, data-gedreven, machine-learning... Lees verder
Awards voor FLOWSPARKS
Van FLOWSPARKS | 01-11-2022 | Article Rating | (0) reacties

Awards voor FLOWSPARKS

G2 - 's werelds grootste en meest gewaardeerde softwaremarktplaats - heeft zijn Fall Reports uitgebracht. FLOWSPARKS won 9 badges in verschillende categorieën:   Best Support Easiest to do business with High Performer Leader Lees het uitgebreide verslag op de site van FL... Lees verder
Leiden online verkregen diploma’s net zo effectief tot werk als traditioneel verkregen diploma’s?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Leiden online verkregen diploma’s net zo effectief tot werk als traditioneel verkregen diploma’s?

In deze bijdrage verkent Robert Ubell bovenstaande vraag. Hij bespreekt overwegingen en ontwikkelingen. Een eenduidig antwoord op deze vraag is overigens nog niet te geven. Hoe komen lerenden aan betaald werk nadat zij hun opleiding hebben afgerond? Netwerken die zij hebben opgebouwd op de campus... Lees verder
Richtingsbesef & Leerpijn en de motivatie om zelf te willen leren
Van Let’s Learn! | 20-10-2022 | Article Rating | (0) reacties

Richtingsbesef & Leerpijn en de motivatie om zelf te willen leren

De zelfbenoemde hofnar Remco Claassen maakt het tot zijn levensmotto om met humor en kennis onbaatzuchtig HRM’ers in beweging te krijgen. En het lukt hem! Ook Helma van den Berg, oprichter en microlearning expert bij Let's Learn! heeft hij aan het denken gekregen. Haar gedachten na de N... Lees verder
Tendensen in leren & ontwikkelen in organisaties 2022
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Tendensen in leren & ontwikkelen in organisaties 2022

Het Vlaamse Stimulearning voert elk jaar met steun van Groupe Epsilon, het Nederlandse Develhub en Edtech Station onderzoek uit naar trends op het gebied van leren en ontwikkelen (L&D) in arbeidsorganisaties. Wat zijn interessante bevindingen? Het onderzoeksverslag is gebaseerd op een enquête... Lees verder
BlendEd learning platform TUDelft en Erasmus Universiteit
Van de Redactie | 18-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

BlendEd learning platform TUDelft en Erasmus Universiteit

De Faculteit Bouwkunde van de TUDelft en het Institute for Housing and Urban Development Studies van de Erasmus Universiteit Rotterdam hebben samen het learning platform BlendEd opgezet. Het is een platform voor nieuwe interdisciplinaire lessen, modules en cursussen met  onderwerpen over stedel... Lees verder
5 manieren om op te vallen als online tutor met het nieuwe iSpring Suite 11
Van iSpring Solutions | 17-10-2022 | Article Rating | (0) reacties

5 manieren om op te vallen als online tutor met het nieuwe iSpring Suite 11

Er zijn alleen al in Nederland 100.000 vacatures voor tutoren, en ze concurreren niet alleen met andere Nederlanders, maar ook met miljoenen anderen over de hele wereld, want via wereldwijde bijlesplatforms kunnen studenten een tutor vinden uit elk land, tegen een veelheid van tarieven. Hoe kun je j... Lees verder
Studenten betrekken met Activerende Podcast Methode
Van de Redactie | 17-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Studenten betrekken met Activerende Podcast Methode

Hoe kan ik studenten meer laten samenwerken en hun betrokkenheid vergroten? Dat was de vraag die docent Astrid Van Weyenberg van de Universiteit Leiden zich twee jaar geleden stelde. Haar oplossing? Een methode waarbij de inzet van podcasts ervoor zorgt dat studenten actief aan de slag gaan met de l... Lees verder
Groei Nederlandse game-industrie
Van de Redactie | 13-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Groei Nederlandse game-industrie

De Nederlandse game-industrie is de afgelopen drie jaar flink gegroeid. Nederlandse gamebedrijven profiteerden van de groei van de wereldwijde gamesmarkt. Een omzetgroei van gemiddeld bijna 18 procent per jaar voor Nederlandse gamebedrijven (naar 420 à 440 miljoen euro in 2021) overtreft het wereldw... Lees verder
‘Digitalisering in hoger onderwijs kan beter’
Van de Redactie | 12-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

‘Digitalisering in hoger onderwijs kan beter’

De digitalisering van het hoger onderwijs is sinds corona op kruissnelheid, maar er is nog ruimte voor verbetering. Dat blijkt uit de jaarlijkse enquête die academische uitgeverij Acco deze zomer in België heeft afgenomen bij 1123 studenten en 119 docenten. De conclusie lijkt te zijn dat sinds de pa... Lees verder
70.000 opleidingen op leeroverzicht.nl
Van de Redactie | 12-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

70.000 opleidingen op leeroverzicht.nl

Om het vinden van een passende opleiding, cursus of training makkelijker te maken voor werkenden en werkzoekenden, is het online platform leeroverzicht.nl gelanceerd. Op dit platform zijn ook alle financiële regelingen en subsidies voor scholing terug te vinden. Het Leeroverzicht is onderdeel van... Lees verder
Kan de wereld van leren, opleiden en onderwijs wat leren van de manier waarop Spotify gebruik maakt van AI?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Kan de wereld van leren, opleiden en onderwijs wat leren van de manier waarop Spotify gebruik maakt van AI?

How Spotify Uses Artificial Intelligence—and What You Can Learn from It laat zien hoe de audiodienst Spotify gebruik maakt van artificiële intelligentie (AI). Deze inzichten zijn m.i. deels relevant voor leren, opleiden en onderwijs. Het artikel illustreert in elk geval hoe AI-technologieën we... Lees verder
Is ‘e-learning’ up to date?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-10-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Is ‘e-learning’ up to date?

Volgens Upendra Emvien loopt de e-learning sector achter als het gaat om het toepassen van de allernieuwste technologieën. Het is m.i. echter de vraag of dat erg is. Diverse maatschappelijke sectoren, zoals de financiële sector en de game industrie, hebben volgens Emvien drastische veranderingen ... Lees verder
Samenwerking The Courseware Company en Blended Communication
Van Courseware | 01-10-2022 | Article Rating | (0) reacties

Samenwerking The Courseware Company en Blended Communication

The Courseware Company bundelt haar krachten met Blended Communication, specialist in oplossingen voor live online leren. De deskundigheid en ervaring waarmee de beide organisaties elkaar aanvullen, biedt klanten een nog betere en bredere ondersteuning op het gebied van online leren. Met een ster... Lees verder
The Courseware Company implementatie-partner van Learn Amp
Van Courseware | 01-10-2022 | Article Rating | (0) reacties

The Courseware Company implementatie-partner van Learn Amp

Learn Amp is een intuïtieve en eigentijdse leeromgeving die zowel LMS als LXP functionaliteit op een effectieve wijze weet te combineren. Learn Amp scoort wereldwijd hoge ogen bij organisaties en Learning & Development-analisten. Inmiddels zijn er steeds meer organisaties in Nederland en België ... Lees verder
Welke digitale leertheorieën en modellen zou je moeten kennen?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Welke digitale leertheorieën en modellen zou je moeten kennen?

Volgens Erik Ofgang en Shelly Terrell is het niet voldoende dat je vandaag de dag bekend bent met algemene leertheorieën, bijvoorbeeld van Bandura en Vygotsky. Docenten en opleiders moeten volgens hen ook vertrouwd raken met theorieën, modellen en benaderingen die inzicht geven in hoe technologie, s... Lees verder
Programma editie 2022 Online Educa bekend #OEB22
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Programma editie 2022 Online Educa bekend #OEB22

Het conferentieprogramma van de de Online Educa, de internationale sectoroverschrijdende conferentie en tentoonstelling over digitaal leren, opleiden en onderwijs, die van 23 tot 25 november 2022 in Berlijn plaatsvindt, is nu beschikbaar.  Dit jaar kunnen de meer dan 2000 deelnemers uit tien... Lees verder
Nieuw in de rubriek Cases: grafisch ontwerp
Van de Redactie | 22-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Nieuw in de rubriek Cases: grafisch ontwerp

Grafisch ontwerper Bob Scholten van Bespeak legt uit dat een goed grafisch ontwerp voor leermiddelen altijd al belangrijk was, en steeds belangrijker wordt. Hij vertelt hoe hij in zijn werk omgaat met de verschillende eisen en mogelijkheden. “Het grafisch ontwerp heeft altijd een dienende rol.... Lees verder
Wat staat L&D te wachten?
Van de Redactie | 22-09-2022 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Wat staat L&D te wachten?

Michel Geurts laat op ManagementSite zijn licht schijnen op wat L&D de komende jaren te wachten staat. Hij schrijft: L&D gaat voortdurend mee met nieuwe en moderne manieren van werken en volgt technologieën die zich sneller dan verwacht ontwikkelen. Maar leiders lopen nog steeds tegen dezelf... Lees verder
Pagina 14 van 288Eerste   Vorige   9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.