Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 25-08-2015 | Article Rating | (0) reacties

Onderzoek naar Flipped Classroom

Onderzoek naar Flipped Classroom

Op de site van Faculty Focus kan een rapport worden gedownload met daarin de resultaten van een Amerikaans onderzoek naar de ervaring met Flipped Classroom (wel e-mailadres achterlaten). De belangrijkste uitkomsten:

  • Meer dan 2/3 van de respondenten (1.089 lezers van Faculty Focus) heeft met Flipped Classroom geëxperimenteerd en is van plan er mee door te gaan;
  • 5,49% heeft het geprobeerd maar doet het niet opnieuw;
  • 70,3% beoordeelde de ervaring positief voor zichzelf (als docent) en 64,8% beoordeelde het positief voor de leerlingen/studenten;
  • De belangrijkste redenen om er mee te beginnen zijn: grotere betrokkenheid van de studenten (79,3%) en het verbeteren van de leerervaring (75,8%);
  • Meer dan 80% gaf aan dat de studenten meer zijn gaan samenwerken en 76,61% gaf aan dat hun studenten meer vragen gingen stellen;
  • Bijna de helft (48,75%) merkte enige weerstand bij hun studenten;
  • Belangrijkste hindernis: gebrek aan tijd;
  • Van de respondenten die niet geïnteresseerd waren in Flipped Classroom, gaf 38,9% aan er niet genoeg van te weten en 27,4% vond het een hype.


Lees de samenvatting of download het volledige rapport op de site van Faculty Focus.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.