Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 21-01-2015 | Article Rating | (0) reacties

Effectiviteit e-learning bevestigd

Effectiviteit e-learning bevestigd

In een eerder bericht op e-Learning.nl was te lezen dat onderzoek van de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) laat zien dat e-learning voor zorgprofessionals minimaal net zo effectief is als traditionele manieren van trainen. Recent onderzoek van de University of Pittsburgh komt tot dezelfde conclusies. Eveneens voor het opleiden in de zorg. Zowel bij het testen van de kennis (knowledge), de analytische vaardigheden (analytic skills) als de houding en de tevredenheid t.o.v. de opleiding (attitude and satisfaction) scoorde de online-cursisten hoger dan de klassikaal opgeleide cursisten.

Het
rapport van de WHO is te downloaden.

Ook het
onderzoek van de University of Pittsburgh staat online.

Zie verder:
Transformative Education for Health Professionals


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.