Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Instellingen voor hoger onderwijs in Europa omarmen e-learning, blijkt uit een rapport van de European University Association (EUA). Flexibiliteit, efficiëntie en de mogelijkheden voor afstandsonderwijs zijn de belangrijkste redenen om e-learning te ontwikkelen. Het rapport E-learning in European Higher Education Institutions is bedoeld om de onderwijsinstellingen te ondersteunen en moet bijdragen aan beleidsvorming over e-learning. Instellingen uit heel Europa namen deel aan een enquête. De resultaten geven inzicht in de aard van het gebruik van e-learning en in de ervaringen en verwachtingen. Vanuit Nederland namen de Technische Universiteit Delft, de Technische Universiteit Eindhoven, de Vrije Universiteit Amsterdam, de Universiteit Maastricht en de Wageningen Universiteit deel. Uit het rapport blijkt dat de overgrote meerderheid van de deelnemende instellingen online onderwijs aanbiedt. Voor 91% van de instellingen bestaat dit uit blended learning: ondersteuning van digitale middelen bij reguliere lessen, en 82% van de instellingen biedt online cursussen aan. Verder wordt gewezen op de toenemende belangstelling voor Massive Open Online Courses (MOOCs). Van de 218 instellingen die nog geen MOOCs aanboden, had bijna de helft het voornemen deze te introduceren. Het complete rapport kan van de site van EUA worden gedownload. Bron: Nether
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.