Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Harm Weistra (hoofdredacteur) | 23-06-2014 | Article Rating | (0) reacties

NMC Horizon Report: 6 trends

NMC Horizon Report: 6 trends

De afgelopen week verscheen het NMC Horizon Report: 2014 K-12 Edition. Het rapport voorziet dat de komende vijf jaar het onderwijs wordt beïnvloed door 6 trends, 6 uitdagingen en 6 opkomende technologieën. Op de site Getting Smart staat een samenvatting van de belangrijkste punten uit het rapport. Het complete rapport is te downloaden op de site van NMC Horizon Project.

 

Hier alvast een opsomming van de trends, uitdagingen en technologieën.

 

Emerging Trends

 

Rethinking the Roles of Teachers

A Shift to Deeper Learning Approaches

Increasing Focus on Open Educational Resources (OER)

Increasing Use of Hybrid Learning Designs

Rapid Acceleration of Intuitive Technology

Rethinking How Schools Work

 

Significant Challenges

 

Creating Authentic Learning Opportunities

Integrating Personalized Learning

Complex Thinking and Communication

Safety of Student Data

Competition from New Models of Education

Keeping Formal Education Relevant

 

Important Developments in EdTech

 

Bring Your Own Device (BYOD)

Cloud Computing

Games and Gamification

Learning Analytics

The Internet of Things

Wearable Technology


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.