Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 18-03-2002 | Article Rating | (0) reacties

Thomson`s Blended Learning verhoogt de productiviteit met 30-40%

Amsterdam, 18 maart 2002 - Thomson Learning, onderdeel van de Thomson Corporation, `s werelds grootste leverancier van leeroplossingen voor ondernemingen, maakt de resultaten van een tweejarig onderzoek bekend. Het onderzoek toont dat gestructureerde Blended Learning programma`s een toegevoegde waarde leveren aan de productiviteit van medewerkers. Blended Learning is het aanbieden van consistente leercontent via verschillende leermethoden (bijvoorbeeld e-Learning en/of klassikaal), om daarmee beter aan de behoefte van individuele medewerkers te kunnen voldoen. Het onderzoek toont aan dat bij Blended Learning, in vergelijking met trainingen waarbij slechts gebruik wordt gemaakt van één enkele leermethode, bijvoorbeeld e-Learning, de nauwkeurigheid toeneemt met 30% terwijl de snelheid van de prestaties zelfs met 41% verbetert. Technologie van Thomson/NETg - de Thomson Learning business unit die in februari is ontstaan door samenvoeging van NETg, Wave en Course Technology - speelt een cruciale rol binnen het onderzoek. Het bedrijf meent dat de resultaten van dit onderzoek Thomson`s unieke aanpak van Blended Learning valideren.

Ook al heeft e-Learning (als zelfstandige leermethode) altijd een belangrijke bijdrage geleverd, het resultaat van het onderzoek bewijst dat de effectiviteit van e-Learning groter is wanneer het deel uitmaakt van een leerprogramma wat is samengesteld op basis van verschillende leervormen. Een dergelijk Blended programma maakt gebruik van online content en simulaties, tekst, online en live help desk en klassikale trainingen. De studie heeft 128 medewerkers onderzocht over alle organisatieniveaus en in verschillende industrieën zoals luchtvaart, retail en fabricage. Het onderzoek is uitgevoerd door een groep van acht verschillende academische en commerciële organisaties waaronder de Universiteit van Limerick, NRC, Lockhead Martin, KnowledgePool en Thomson/NETg.

Om traditionele leermethoden te kunnen vergelijken met een Blended Learning methode, is een driegroep studie ontwikkeld. Hierin worden de basisvaardigheden van de populaire bedrijfstoepassingen gemeten. Groep één kreeg een Blended Learning programma; groep twee kreeg een online training; en groep drie fungeerde als de controle groep. Alle groepen werden achteraf getest en moesten verschillende praktijktesten uitvoeren. Uit de uiteindelijke analyse bleek dat de groep `Blended Learning` duidelijk superieure prestaties leverde ten opzichte van de andere groepen, zeker wat betreft de praktijktesten.

Het onderzoek heeft in het bijzonder aangetoond dat, Blended Learning gebaseerd op praktijkgerichte oefeningen overeenkomstig de leerobjecten en geïntegreerd met het gebruik van de software, `live` online mentoren en extra ondersteunde materialen, de prestaties beduidend vergroten. Meer dan 60% van de participanten zijn niet eerder formeel op dit programma getraind.

"De meest effectieve leerprogramma`s ondersteunen de behoeften van een organisatie en die van de student," zegt Cushing Anderson van IDC. "Om succesvolle leerresultaten te behalen moeten ondernemingen een grote variëteit aan leermethoden bieden in een gestructureerd leerprogramma.
Medewerkers moeten consistent content van hoge kwaliteit krijgen met een ruime keuze aan toegankelijkheidsopties om aan hun verschillende leerstijlen tegemoet te komen."

Het onderzoek - de eerste in een serie, gesponsord door Thomson Learning - is getiteld "Thomson Job Impact Study": The Next Generation of Corporate Learning," en is ontwikkeld en uitgevoerd in samenwerking met Lockheed-Martin; NCR; Utah State University; University van Limerick, Ireland; Anoka-Ramsey Community College, Minnesota; Executive Service Corps of Chicago; en KnowledgePool.

Met de recente aankondiging dat NETg samengaat met Wave en Course Technology, biedt het nu een werkelijk Blended Learning oplossing. Deze onlangs gevormde Thomson Learning business, Thomson/NETg, biedt een complete leeroplossing die het gehele gamma van leermethoden en innovaties omvat, van klassikale trainingen tot en met e-Learning. Met de Thomson/NETg methode kunnen bedrijven of training organisaties een puur klassikale training óf een pure e-Learning oplossing bieden die aan identieke trainingdoelstellingen voldoet. Hierdoor is een onderneming verzekerd van een consistente leerervaring, onafhankelijk van de leermethode.

Over Thomson Corporation, NETg, Wave en Course Technology
De Thomson Corporation is de wereldwijde marktleider op het gebied van geïntegreerde informatieoplossingen voor bedrijven, het onderwijs en professionele gebruikers. Het bedrijf heeft een omzet van ongeveer 6 miljard US dollars. Haar opleidingsmogelijkheden komen tegemoet aan de eisen van individuele gebruikers, onderwijsinstituten en bedrijven met producten en services voor zowel traditionele als on line leren. NETg, Wave en Course Technology zijn gefuseerd tot één nieuw bedrijfsonderdeel binnen Thomson Learning. NETg (www.netg.com) is een wereldwijde e-Learning marktleider met een volledige reeks on line leermogelijkheden, waaronder internet services en innovatieve interactieve content met meer dan 75.000 learning objects. Wave Technologies (www.wavetech.com) is marktleider in opleidingsproducten en services die professionele certificering ondersteunen. Het bedrijf biedt haar producten en services aan via instructeurgeleide cursussen, seminars, producten in verschillende mediavormen en via het internet. Course Technology (www.course.com) is wereldmarktleider op het gebied van computereducatie en biedt meer dan 1.600 papieren en innovatieve technologie-gebaseerde producten voor bedrijven en trainingsinstituten.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.