Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van TinQwise | 13-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

Veranderende arbeidsmarkt vraagt om grotere investering in on- en offboarding

Veranderende arbeidsmarkt vraagt om grotere investering in on- en offboarding

Digitaal onderwijskundig bureau TinQwise organiseerde op 8 juni een evenement voor 150 HR-professionals met als thema: onboarding & offboarding. Joost Uitdewilligen, creatief directeur bij TinQwise, bracht de laatste trends op de arbeidsmarkt in kaart en betoogde onder het motto you never get a second chance to make a first & last impression waarom organisaties zouden moeten investeren in on- & offboarding. Astronaut André Kuipers vertelde zijn persoonlijke verhaal. Hoe hij de voorbereiding voor zijn ruimtereizen heeft ervaren en hoe de offboarding van een astronaut eruitziet.

Verschillende onderzoeken wijzen uit dat professionals steeds sneller van baan wisselen. De wens om niet langer dan drie jaar bij dezelfde werkgever te blijven groeit. Daar zijn verschillende redenen voor: Sinds de crisis vertrouwen mensen er niet meer op dat het bedrijf voor hen zorgt; het geloof in self-management neemt toe, mensen willen zélf verantwoordelijk zijn voor hun welzijn en ontwikkeling; technologische ontwikkelingen verhogen de efficiëntie in het dagelijks leven: door online solliciteren en netwerken kost het switchen van baan maar weinig tijd.

Veel organisaties vrezen een hoog verloop van medewerkers. Maar uit onderzoek blijkt dat dit onterecht is. Mensen die vaak wisselen van baan brengen veel kennis met zich mee van onder andere de concurrenten, ze zijn snel productief, ervaren netwerkers en ze verlangen minder training. Ze zijn meer gericht op het team waarmee ze werken, door social learning en training on the job regisseren ze hun eigen loopbaan. Ook blijkt dat de meeste mensen one time innovators zijn en geen serial innovators en dus van waarde voor wisselende werkgevers.

Joost Uitdewilligen, Creatief Directeur bij TinQwise: “Organisaties kunnen de groep werknemers die vaak van baan switchen dus beter omarmen in plaats van vrezen. Het vereist wél een nieuwe manier van denken. In plaats van investeren in headhunters, loyality programs en langdurige development programs kun je er als organisatie ook voor zorgen dat je het tempo van in- en uitstroom van talent hoog en goed houdt. Dat betekent dus faciliteren van en investeren in on- en offboarding. Goed voor je reputatie en je netwerk.”

Leer meer over onboarding & offboarding op de website van TinQwise.

Over TinQwise
Wij willen de wereld slimmer en socialer maken. De Q in onze naam staat symbool voor wat we doen: bijdragen aan de ontwikkeling van IQ en EQ van mensen. We zoeken de grenzen op van didactiek, techniek en creatie. Om inspirerende leeroplossingen te maken voor professionals die samenwerken. Want wie leert, maakt betere keuzes. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de wereld om zich heen. En die wereld is van ons samen.

 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van aNewSpring 13-06-2017

Op zoek naar de e-kroket voor betere online leerprestaties

E-learning of online leren wint al jaren gestaag aan populariteit. Dit ten koste van de meer traditionele klassikale training. Naast de vele voordelen brengt deze beweging ook nadelen met zich mee. Het belangrijkste nadeel is dat een van de meest populaire snacks aan terrein verliest. De oer-Hollandse kroket vormt al jaren één van de meest cruciale onderdelen van een geslaagde opleiding of training. Is een er digitale variant te vinden van de kroket die hetzelfde positieve effect kan hebben maar dan binnen e-learning programma’s?