Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 09-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

Gedragsverandering dankzij een spelletje

Gedragsverandering dankzij een spelletje

Wij mensen zijn gewoontedieren, schrijf MT.nl. We rijden het liefst iedere dag dezelfde route naar ons werk. Ook als we steeds in dezelfde file terecht komen. We weten wel dat we het anders zouden moeten doen, maar dat doen we niet. Gamification helpt doordat het leuk is, is een stelling die in het artikel wordt geïllustreerd aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden:

·        een Zweeds experiment om het aantal hardrijders terug te dringen

·        gemotiveerd blijven om 2 keer per week te gaan hardlopen

·        een gewone trap nemen, in plaats van de roltrap

·        implementeren van een nieuwe winkelformule

·        mensen stimuleren om buiten de spits te reizen

Lees meer over deze voorbeelden en over de drie pijlers van gamification op MT.nl.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van aNewSpring 13-06-2017

Op zoek naar de e-kroket voor betere online leerprestaties

E-learning of online leren wint al jaren gestaag aan populariteit. Dit ten koste van de meer traditionele klassikale training. Naast de vele voordelen brengt deze beweging ook nadelen met zich mee. Het belangrijkste nadeel is dat een van de meest populaire snacks aan terrein verliest. De oer-Hollandse kroket vormt al jaren één van de meest cruciale onderdelen van een geslaagde opleiding of training. Is een er digitale variant te vinden van de kroket die hetzelfde positieve effect kan hebben maar dan binnen e-learning programma’s?