Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 02-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

Vier invalshoeken voor blended learning

Vier invalshoeken voor blended learning

Op basis van het boek More than Blended Learning van Clive Stephart stelt Jacqueline van Leeuwen op de website van Faro.be dat per leerinhoud de volgende vragen moeten worden gesteld:

·         Welke sociale context is er nodig? Kan de inhoud individueel verwerkt worden, is een gesprek tussen twee personen de juiste optie of is dit bij uitstek iets wat in een groep moet gebeuren?

·         Welke strategie zal het meest doeltreffend zijn: kiest u voor een exposé, een experiment, een begeleide ontdekking of een demonstratie?

·         Welke communicatiemethode is het meest geschikt: is het belangrijk om synchroon te werken (alle leerders op hetzelfde moment) of kan het asynchroon (ieder op het moment waarop het beste past)?

·         Welk kanaal zetten we dan in: face to face, online of juist offline?

Lees het hele artikel op de site van Faro.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)