Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 20-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

Spelenderwijs beter boekhouden

Spelenderwijs beter boekhouden

Wat doe je als aanbieder van software, als je ziet dat je gebruikers de beschikbare functionaliteiten maar voor een deel gebruiken. Hoe verleid je hen om het pakket optimaal te gebruiken? Vooral aanbieders van software as a service (SAAS) hebben daar last van. Want als een afnemer te weinig toegevoegde waarde meent te krijgen, is een abonnement gemakkelijk opgezegd.

Software-ontwikkelaar Informer besloot daarom gamification in te zetten om de gebruikers van het boekhoudprogramma InformerOnline te stimuleren nieuwe functies te ontdekken. Gamification is het toepassen van technieken en denkwijzen uit games in niet-game omgevingen. Steeds meer bedrijven zetten gamification in om bepaald gedrag te stimuleren. Vanuit de gedachte: mensen houden van spelletjes. 

Afgelopen Pasen konden gebruikers van InformerOnline op zoek gaan naar verstopte paaseieren. Bedoeld om de gebruikers de functionaliteiten van het pakket te laten ontdekken. Gebruikers ‘spelenderwijs’ laten kennismaken met nieuwe functies mag dan fun zijn, het is uiteindelijk bedoeld om hen sneller te laten boekhouden.

Bron: Emerce


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.