Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Future Learning | 11-02-2017 | Article Rating | (1) reacties

ILIAS vergeleken met Moodle

ILIAS vergeleken met Moodle We krijgen vaak de vraag wat het verschil is tussen ILIAS en Moodle, beide zijn volledige leermanagementsystemen, beide open source, maar de een meer gebruikt (Moodle) dan de ander (ILIAS). Oftewel: waarom kiezen voor ILIAS terwijl Moodle zoveel meer gebruikt is? Een heel begrijpelijke vraag. Wij stellen dat ILIAS de ‘swiss army knife’ is voor e-learning, één tool voor alles wat je nodig hebt. Moodle is een course management tool, inmiddels vrijwel uit zijn krachten gegroeid.

In bijgaand schema hebben we zo goed mogelijk de verschillen en overeenkomsten op een rijtje gezet zonder in een waardeoordeel te vervallen. Dat laten we graag aan u over. Maar natuurlijk, als u meer wilt weten, neem gerust contact met ons op.

Schema vergelijking ILIAS en Moodle

Zie ook onze eerdere blog: Waarom kiezen voor ILIAS?



Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Arnout Vree
Van Arnout Vree | 13-02-2017
Jammer dat er toch nog een aantal onjuiste feiten staan aan de Moodle kant, waardoor de vergelijking een vertekend beeld geeft.

Wij (Avetica) blijven bij Moodle, want de kracht van Moodle en haar vele plugins (1291 community plugins op moment van schrijven) breidt nog steeds uit.
Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.