Praktijkvoorbeelden

Op de hoofdpagina treft u een overzicht van alle praktijkvoorbeelden die in de nieuwsbrief en op deze site hebben gestaan. Na doorklikken op een specifieke case, verschijnt de complete omschrijving.

Heeft u zelf een interessante case? Neem contact op met de redactie!


Van FLOWSPARKS | 02-05-2016 | Article Rating | (1) reacties

Een flexibele leeromgeving voor de Nonnen in Vught

Een flexibele leeromgeving voor de Nonnen in Vught Opdrachtgever: Language Institute Regina Coeli 
Opdrachtnemer: UNI-Learning
Klantvraag: E-learning flexibeler inzetten bij individueel taaltrainingsconcept 
Oplossing: Een flexibele leeromgeving voor tijd- en plaatsonafhankelijk leren


Regina Coeli (ook bekend als ‘de Nonnen van Vught’) is een autoriteit op het gebied van het leren van een vreemde taal. Dit succes wordt onder andere bepaald door het uitgangspunt van ‘volledige onderdompeling’ en individuele taaltrainingen. 

E-learning vormt een belangrijk onderdeel van de individuele taaltrainingen op maat van Regina Coeli. “We werken binnen onze taaltrainingen met een mix van individuele lessen door native taaltrainers en zelfstandig oefenen in onze e-learning-omgeving”, vertelt onderwijsdirecteur Esther van Berkel. “De nadruk tijdens een training ligt op de privélessen omdat je taal het best leert van mensen. e-Learning versterkt het werk van de taaltrainers.” 


Klantvraag: 
Hoe kunnen we e-learning nog flexibeler inzetten als ondersteuning van ons individuele taaltrainingsconcept? Zodat cursisten niet alleen op vaste uren in het talenpracticum aan de slag zijn, maar ook zelf op een smartphone of tablet kunnen leren. En dat docenten meer flexibiliteit hebben in het creëren van persoonlijke lesprogramma’s en achteraf samen met de cursist kunnen reflecteren op voortgang.


Oplossing: 
Een flexibele leeromgeving voor tijd- en plaatsonafhankelijk leren. Op een zelfstudieplek, op de hotelkamer, in de lobby of buiten in de tuin. Het maakt niet uit. Cursisten kunnen nu aan de slag met de oefeningen op het moment en de plek waar het hun uitkomt.

We gebruiken e-Learning nu nog vooral om tussen de lessen door het geleerde te oefenen en te drillen en dat blijft ook belangrijk. Een taaltrainer selecteert daarvoor aan het eind van iedere les een aantal oefeningen op maat. Het nieuwe platform stelt ons in staat om e-learning flexibeler in te zetten. We zullen andersoortige opdrachten ontwikkelen die een verrijking zijn van het zelfstandig oefenen. Niet iedere cursist is hier meerdere dagen achter elkaar in huis. Zo verzorgen we ook programma´s als taalcoaching en online taaltrainingen, waarbij cursisten meer zelfwerkzaam zijn. Daar moet je systeem op ingericht zijn.”  – Esther van Berkel, onderwijsdirecteur Regina Coeli

 

De nieuwe online leerervaring kenmerkt zich door de inzet van learning formats. Een uniek concept van UNI-Learning. Learning formats zijn recepten die het beste uit een didactische werkvorm halen. Afhankelijk van het doel en de intensiteit van de begeleiding door taaltrainers, kan een ander format voor de oefeningen gekozen worden.

 

Ook de communicatie tussen docent en cursist is gestroomlijnd via het platform. De cursist laat vragen of opmerkingen achter bij de oefeningen en kan later samen met de docent terugspringen naar de context van de oefening en gericht de vraag bespreken. 

 

 

 

Bij Regina Coeli is kraakhelder waar het om draait: de mensen. Het instituut heeft daarnaast een sterk onderwijsconcept”, vertelt Joost Moerdijk, manager innovatie en creativiteit van UNI-Learning . “Voor het ontwikkelen van een online leeromgeving voor Regina Coeli moesten we aansluiten bij de hoge standaard: het leerproces moet prettig zijn, er moet aandacht zijn voor positieve feedback en het systeem moet flexibel zijn vanwege het maatwerk. Grote delen van de techniek die wij voor Regina Coeli hebben ontwikkeld, zullen we ook gaan gebruiken voor andere klanten van UNI-Learning. Regina Coeli loopt hier nu in voorop.

 

Lees ook het artikel van Regina Coeli. 

 

Meer weten over tijd- en plaatsonafhankelijk leren? Of meer weten over learning formats? Neem contact op met de learning experts van UNI-Learning

 


Esther van Berkel
T: 06 81 79 68 21
e.vanberkel@reginacoeli.nl
Joost Moerdijk
T: 0406 55 75 23 78
jmoerdijk@uni-learning.com




Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

nike zoom
Van nike zoom | 06-07-2017
I am just commenting to make you understand of the amazing encounter our princess obtained viewing your webblog. She mastered plenty of things, which included what it's like to have an amazing coaching spirit to have a number of people clearly know specified multifaceted matters. You really did more than visitors' desires. Thanks for offering such valuable, trusted, explanatory and even fun tips on that topic to Julie.
Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Website

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen cases

Columns

09-10

Retentie en AI

Let’s Learn!
16-12

e-Learning na de pandemie

de Redactie

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.