Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Uitnodiging: online cursus Teaching an Online Course

Teaching an online courseStart cursus Teaching an Online Course: 23 maart 2015 Doel: Ervaar hoe het is om als deelnemer een geheel online cursus te volgen. Kosten: eerste drie aanmeldingen slechts €...

The post Uitnodiging: online cursus Teaching an Online Course appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Wat te doen met MOOCs?

MOOCsOver het verdienmodel van MOOCs wordt nog uitgebreid gediscussieerd. Ondertussen zijn er al een paar zeer positieve neven-effecten te bespeuren.   Docenten die een MOOC verzorgen ontdekken dat ze...

The post Wat te doen met MOOCs? appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

e-Learning trends 2015

Big DataNatuurlijk, e-learning ontwikkelt zich continu. En om eerlijk te zijn: we gebruiken het 'e-'gedeelte zelfs niet meer, omdat learning zoveel meer omvat dan alleen 'e-'... Eigenlijk kan je nauwelijks nog spreken van trends, simpelweg omdat ze al een tijdje bestaan. Maar ze blijven even belangrijk!

The post e-Learning trends 2015 appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Tips over het bevorderen van leren in jouw organisatie | TechKnowledge 2015

ATD TechKnowledgeTechKnowledge is het jaarlijks internationaal congres van ATD in Las Vegas (14 t/m 16 januari) over de laatste trends in learning technology en hoe je ze succesvol toepast. Kluwer-trainer Dan Steer heeft verslag gedaan van dit congres. Wij hebben drie interessante blogs voor je op een rijtje gezet.

The post Tips over het bevorderen van leren in jouw organisatie | TechKnowledge 2015 appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Small Private Online Courses (SPOC) bieden vele kansen!

SPOCEn dan met name voor onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven. Inmiddels kennen we het acroniem MOOC: Massive Open Online Course. Een variant die steeds vaker opduikt is SPOC: Small Private...

The post Small Private Online Courses (SPOC) bieden vele kansen! appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Online Educa Berlin | Dag 3

Online Educa BerlinVrijdag 5 december 2014 – Een verslag van: Janine van Zoest Tip: lees eerst haar verslag van dag 1 | Lees haar verslag van dag 2 Met regen stap ik naar...

The post Online Educa Berlin | Dag 3 appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Online Educa Berlin | Dag 2

Online Educa BerlinDonderdag 4 december 2014 – Een verslag van: Janine van Zoest Tip: lees eerst haar verslag van dag 1 Net iets te lang gesnoozed, dus snel een espresso on the...

The post Online Educa Berlin | Dag 2 appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Online Educa Berlin | Dag 1

Online Educa BerlinWoensdag 3 december 2014 – Een verslag van: Janine van Zoest Koud maar droog en al volledig in kerstsfeer, een fijne aankomst op Berlijn Tegel en met de taxi...

The post Online Educa Berlin | Dag 1 appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

MOOCs zullen nooit het stadium van productiviteit bereiken

MOOCsOnlangs heeft Ank Dierckx het Nationaal Hoger Onderwijs Congres bijgewoond. Zij woonde de masterclass van Erik Woning bij. Erik werkte voorheen bij Kennisnet en is onlangs gestart als Onderwijsadviseur bij de TU...

The post MOOCs zullen nooit het stadium van productiviteit bereiken appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zo breng je informeel leren in kaart

Een interview met Mathias Vermeulen, gespecialiseerd in HR technologies en tools. Hij helpt organisaties bij het uittekenen van een innovatief HR- en leerbeleid en is docent en trainer bij...

The post Zo breng je informeel leren in kaart appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van SBO | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

The Disney LEARNING experience

Een verslag van Elliott Masie’s Learning 2014 | Orlando, Florida | 26 – 29 oktober 2014 Door: Janine van Zoest | opleidingsadviseur Landsteiner Instituut In augustus kwam het programma...

The post The Disney LEARNING experience appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Patrick Koning | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Handig: Presentaties van lessen “Participeren” bij boek ‘Mediawijsheid in de klas’ online beschikbaar als DLC

Banner-2-Studenten

In het boek Mediawijsheid in de klas bouw ik mediawijsheid stap-voor-stap op van een uitgebreide kennismaking met elkaars mediagebruik en […] Lees verder
Van Avetica | 05-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Users Association

Al eerder schreven we in verschillende artikelen over de Moodle Users Association. Deze stond toen nog bekend als de Moodle Association. In een forumpost op de site valt te lezen dat deze naamswijziging nodig was om goedgekeurd te worden als […]

Het bericht Moodle Users Association verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Boek “E-learning. Trends en ontwikkelingen” gratis downloaden

Vanaf vandaag kan mijn boek “E-learning. Trends en ontwikkelingen” gratis worden gedownload. Het is namelijk bijna 3 jaar geleden dat deze publicatie is verschenen. Voor een boek over trends en ontwikkelingen op het gebied van ‘technology enhanced learning’ is dat een hele tijd. Ik schat dat ik op dit moment 25% van de inhoud zou herzien. Bovendien is de [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Een alternatief voor beoordelingscycli

Beoordelingscycli fungeren binnen arbeidsorganisaties vaak als belangrijk managementinstrument. Helaas laat de effectiviteit ervan te wensen over. Een gezonde aanspreekcultuur lijkt een bruikbaar alternatief. Opvallend hierbij is ook de parallel met opleiden en onderwijs. Kort voor de jaarwisseling heeft Annemieke Figee een lezenswaardige bijdrage geschreven waarin zij illustreert dat bestaande systemen om medewerkers te beoordelen, falen. [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-01-2016 | Article Rating | (0) reacties

Oudjaar in Berlijn

Gisteravond zijn we teruggekeerd van een paar dagen Berlijn. We hebben een aantal plekken bezocht, waar ik nog nooit was geweest. En voor mij was dit de dertiende keer dat ik in deze bijzondere stad ben geweest. Van deze dertien keer ben ik tien keer in het kader van de Online Educa in Berlijn geweest. [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Gelukkig Nieuwjaar!

2015 was voor mij een bijzonder jaar. Op 1 maart ben ik gestart als zelfstandig en onafhankelijk adviseur op het gebied van ICT en leren. En daar heb ik geen minuut spijt van gehad. Ik heb in tien maanden tijd 24 opdrachtgevers gehad, waarbij ik 28 opdrachten van heel verschillende omvang en inhoud heb uitgevoerd en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Mijn blog in 2015

Op de valreep van het jaar publiceert JetPack -een tool van WordPress- een analyse van het bezoek aan websites. Wat zijn enkele wetenswaardigheden van deze weblog? De berichten op mijn blog zijn dit jaar zo'n 160.000 keer bekeken. Dat is zo'n 20.000 keer vaker dan in 2014. JetPack vergelijkt dit met een bezoek aan het [...] Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 30-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

e-Learning in 2016! Top 3

Geen enkele e-Learning of HR professional die ik ken heeft een ongelimiteerd budget, resources en/of tijd. Je moet dus de belangrijke trends en ontwikkelingen onderscheiden van de hypes om van 2016 een succes te maken. Welke e-Learning ontwikkelingen zijn de moeite waard en kunnen voor je organisatie nu echt het verschil maken? In deze blogpost […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Wat is het doel van het meldpunt voor digibete docenten?

Het LAKS heeft gisteren het 'Meldpunt Help! Mijn docent is digibeet' in het leven geroepen. Nederland heeft bepaald geen gebrek aan meldpunten. Maatschappelijke bewegingen, politieke partijen (van links tot extreem-rechts) en ook de overheid roepen met enige regelmaat meldpunten in het leven tegen discriminatie, voor discriminatie (hoe moet je een meldpunt tegen Polen, Marokkanen en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Duwtje in de rug kan rendement MOOCs verbeteren

Hoe kun je bevorderen dat de ‘completion rates’ van massive open online courses verbeteren? Recent onderzoek laat zien dat een eenvoudige prikkel de betrokkenheid van lerenden al kan verbeteren, en vervolgens kan leiden tot een hoger rendement. Karis Hustad schrijft over een onderzoek aan de Kellog School of Management van de Northwestern University, waarin is gekeken [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

‘Do it Yourself’ vraagt veel van professionals

We leven in een tijd waarin we steeds meer verantwoordelijkheid kunnen nemen over hoe we ons leven willen inrichten. ‘Do it Yourself’ dringt door in steeds meer aspecten zoals werken en leren. Wat betekent dit voor professionals? ‘Do it Yourself’ is oorspronkelijk afkomstig uit de muziekindustrie waarbij muzikanten muziek in eigen beheer of via kleine [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je afleiding voorkomen, en je productiviteit verbeteren?

De poging en om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren -of snel af te wisselen- zijn niet alleen funest voor leren, maar ook voor de productiviteit op de werkvloer. Hoe kun je  afleiding beter hanteerbaar maken? Volgens Joseph Grenny bevorderen de meeste werkplekken helaas niet het focussen. Grenny spreekt hierbij ook van “environmentally unconscious”: onze [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Prettige kerstdagen!

De kerstdagen zijn een mooie gelegenheid om te reflecteren op het afgelopen jaar, en plannen te maken voor de toekomst. Ik wens jullie mooie dagen toe met veel bezinning en gezelligheid.   Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Individuen en organisaties willen vaak helemaal niet echt creatief zijn

‘Creativiteit’ wordt vandaag de dag als een belangrijke eigenschap of vaardigheid beschouwd. Tenminste: dat is wat we met de mond belijden. De praktijk is vaak heel anders. Het Center for Excellence in Learning and Teaching van de Iowa State University geeft aan dat ‘creativiteit’ gedefinieerd kan worden als een mentale activiteit om te komen tot [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Het gebruik van leertechnologie beschreven via het SAMR-model

TeachThought gebruikt het SAMR-model als raamwerk om meer grip te krijgen op hoe je beter met apps onderwijs kunt verzorgen. Een dappere, maar m.i. niet heel erg geslaagde poging. Het SAMR-model onderscheidt in feite vier manieren waar op je ICT binnen onderwijs en opleiden kunt integreren. Substitutie (zonder functionele verbetering) Augmentation (versterking van het leren): [...] Lees verder
Van Avetica | 22-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Release Moodle 3.0.1 geschikt voor PHP 7.0

Moodle 3.0.1 is een buitenbeentje in het release schema, want in januari komt versie 3.0.2. Het bijzondere aan 3.0.1 is dat deze Moodle versie draait op PHP 7.0. Dit is de nieuwste versie van het programmeertaal waarin Moodle is geschreven. […]

Het bericht Release Moodle 3.0.1 geschikt voor PHP 7.0 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Kwantitatieve trends op het gebied van MOOCs

Steeds meer onderwijsinstellingen bieden steeds meer MOOCs aan, waarmee meer lerenden dan ooit bereikt worden. Dit is één van de conclusies die ik trek op basis van MOOC-statistieken van Class Central. Class Central is een portaal waar je je kunt inschrijven voor massive open online courses van 37 MOOC-providers (van Coursera tot EMMA), van 563 [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

De bijdrage van ICT aan toekomstbestendig onderwijs

Het Amerikaanse onderwijsministerie heeft onlangs een nieuw National Education Technology Plan gepubliceerd met daarin aanbevelingen voor tal van betrokkenen. Het plan heet Future Ready Learning: Reimagining the Role of Technology in Education. Volgens eSchool News is het geen typisch plan, maar een mengeling van voorbeelden, aanbevelingen en commentaren. Het plan richt zich op de komende [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 20-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

An eLearning revolution: From professional development to knowledge sharing

Internet has changed everything and it is changing eLearning fundamentally. It has become so easy to publish information instead of just consuming it. Posting information on the web doesn’t require any technical knowledge anymore. Now all of us can be creators. Sharing your knowledge is as easy as sharing your latest picture through the social […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Emotieherkenning kan online leren versterken

Emotie en cognitie hangen nauw met elkaar samen. Toch doen we op het gebied van e-learning weinig met emoties. Dat gaat waarschijnlijk veranderen. Wim Westera heeft op basis van proefschrift van Kiavash Bahreini in het decembernummer van OnderwijsInnovatie (pdf) een artikel geschreven over emotieherkenning en e-learning. Volgens Wim wordt buiten het onderwijs emotieherkenningstechnologie al vaker toegepast. Bij [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Fraaie animatie Growth-Fixed mindset van Carol Dweck

Pedro de Bruyckere en Judith van Hooijdonk wijzen terecht op een zeer fraaie animatie van de opvattingen en onderzoek van Carol Dweck naar de twee verschillende mindsets die lerenden kunnen hebben. Geloof je dat jouw capaciteiten zijn aangeboren of dat deze onder meer door hard werken kunnen worden versterkt? Dweck’s onderzoek laat onder meer zien [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Kijk naar het groter geheel bij leren in organisaties

Leren binnen arbeidsorganisaties is vaak voor verbetering vatbaar. Het draagt vaak onvoldoende bij aan de organisatiestrategie. Afdelingen Learning & Development zouden daarom een meer actieve rol moeten vervullen bij de “bigger picture” op het gebied van leren. Clark Quinn heeft een kritisch essay geschreven over leren en ontwikkelen binnen arbeidsorganisaties. Hij uit daarin kritiek op [...] Lees verder
Van Avetica | 17-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Ontvang notificatie van wijzigingen Moodle cursus

Hoe blijf je up-to-date van alles wat er in een Moodle cursus gebeurt? Zeer waarschijnlijk check je dit vele malen minder dan je Facebook of Twitter. Met het Moodle blok Notifications heb je een tool in handen om toch op een luie […]

Het bericht Ontvang notificatie van wijzigingen Moodle cursus verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Dwangmatigheid van data binnen opleiden en onderwijs?

Het gebruik van grote hoeveelheden data is momenteel één van de meest belangrijke trends op het gebied van ‘technology enhanced learning’. Worden de beloften op dit terrein waargemaakt? En realiseren we op het gebied van onderwijs en opleiden geen ’surveillance state’? En met welke gevolgen? Audrey Watters is bezig met het beschrijven van uitvoerige trendartikelen [...] Lees verder
Van Avetica | 16-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Instellen Moodle cursusaanmelding na behalen badge

Eerder beschreven we hier de plugin ‘Badge enrolment‘. Dit betreft een zogenaamde aanmeldingsmethode. Hoe je die instelt lees je hieronder. 1. Toevoegen aanmeldingsmethode Ga naar Cursusbeheer / Gebruikers / Aanmeldingsmethodes 2. Voeg de methode toe 3. Pas de naam aan […]

Het bericht Instellen Moodle cursusaanmelding na behalen badge verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Aandachtspunten bij het selecteren van leertechnologieën

Gisteren heb ik aandacht besteed aan een checklist voor het selecteren van eenvoudige leertechnologieën. Ik heb beloofd nog stil te staan bij een aantal aandachtspunten. Bij dezen. Ga na of jouw organisatie niet al gebruik maakt van een vergelijkbare leertechnologie. Wat is de echte toegevoegde waarde? Voor welk probleem is deze leertechnologie een oplossing? Ga [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Checklist bij het selecteren van leertechnologieën

Waar moet je op letten bij de selectie van eenvoudige leertechnologieën? Uiteraard op de leeractiviteiten die je ermee kunt uitvoeren. Maar er is meer. De gereedschapskist van een ontwikkelaar van ‘leerarrangementen’ zit vol met leertechnologieën die kunnen worden toegepast. Daarbij heb ik het niet alleen over technologieën die specifiek voor leren zijn ontwikkeld, maar ook [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 15-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Een saamhorig en grensverleggend 2016 ;-)

Banner-Laptop-Tablet

Nog een paar dagen met leuke afsluitende activiteiten voor 2015 met mijn studenten en collega’s van het Koning Willem I […] Lees verder
Van Avetica | 15-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle badge uitreiken na voltooien cursus

Eerder schreef ik over de plugin ‘Badge enrolment‘ en hoe je cursusvoltooiing instelt. Vandaag een instructie hoe je een zogenaamde site badge aanmaakt. De site badge is nodig om met ‘Badge enrolment’ te kunnen werken. 1. Ga naar Sitebeheer / […]

Het bericht Moodle badge uitreiken na voltooien cursus verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Ervaringen met drie vooralsnog relatief onbekende tools voor synchroon online leren

Adobe Connect, BlackBoard Collaborate of Skype. We hebben er allemaal wel eens mee gewerkt of in elk geval van gehoord. Vandaag heb ik echter kennisgemaakt met drie betrekkelijk onbekende, maar krachtige applicaties voor synchroon online communiceren en leren. Applicaties voor online synchroon leren bestaan al diverse jaren. De laatste jaren wordt het gebruik van dergelijke toepassingen [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 14-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Do you have what it takes to close the deal? Serious gaming bij DAF

‘Fun en leren’, dat is waar serious games over gaan. Als introductie op serious games hebben deelnemers van het webinar van de LOSmakers kort het Shell Exporer Game gespeeld en/of de climate change game. Verschillende types spelers Het blijkt dat we het meeste plezier hebben in spellen waarmee je intuïtief aan de slag kunt; als je je […]

Het bericht Do you have what it takes to close the deal? Serious gaming bij DAF verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Avetica | 14-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle (cursus) voltooiing instellen

In een vorig artikel schreef ik over de plugin ‘Badge enrolment’. Om met deze plugin te kunnen werken moet je cursusvoltooiing goed ingericht hebben. Hieronder een korte instructie hoe je dat doet. 1. Op siteniveau ‘Bijhouden van voltooiing’ inschakelen Vreemd genoeg staat […]

Het bericht Moodle (cursus) voltooiing instellen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

De waarde van werkplek leren #EvolvaWPL

Gisteravond werd de winnaar bekend gemaakt van de hackathon “Waarderen van werkplek leren in de zorg”. Ik was lid van de jury. Deze blogpost biedt een impressie van deze boeiende sessie. Op vrijdagavond 11 december en zaterdag 12 december 2015 vond een door Evolva/Werkplekleren 3.0 georganiseerde hackathon plaats. Studenten uit het HBO hebben zich samen met [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

TPC 3D framework als variant op TPACK om onderwijs met ICT te ontwerpen

Tijdens workshops en studiedagen over het ontwikkelen van onderwijs met ICT maak ik vaak -impliciet- gebruik van het TPACK-raamwerk. Ik heb daarom met belangstelling kennis genomen van een variant hier op: TPC 3D. Bij TPACK wordt op een integrale manier gekeken naar hoe je onderwijs kunt ontwikkelen op basis van het samenspel van leerinhouden, didactiek [...] Lees verder
Van Avetica | 11-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Aanmelding in cursus op basis van Moodle badges

Arnout schreef eerder deze week over een badge plugin. Dat er op dit gebied heel wat gemaakt wordt is wel duidelijk want er bestaat ook nog een hele set plugins waarvan ik er graag één wil toelichten. ‘Badge Enrolment‘ oftewel […]

Het bericht Aanmelding in cursus op basis van Moodle badges verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Hebben drie belangrijke technologie-trends ook impact op leren, opleiden en onderwijs?

Sander Duivestein vat voor Marketingfacts trendoverzichten van analisten als Gartner en Forrester samen, en signaleert drie technologie-trends voor komend jaar (beter: komende jaren). In deze bijdrage verken ik of deze trends ook gevolgen hebben voor leren, opleiden en onderwijs. Technologie wordt volgens Duivestein intelligenter, intiemer, persoonlijker, intuïtiever en meer anticiperend. Het wordt een wezenlijk onderdeel [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Innovatieve didactiek: ontwikkelingen en voorbeelden

Onderzoekers van de Britse Open Universiteit signaleren tien richtingen waarin nieuwe didactiek zich aan het ontwikkelen is. ICT speelt daarbij een belangrijke faciliterende en ‘mogelijk makende’ rol. Gisterochtend kwam ik via een ‘Scoop’ van Robert Schuwer terecht bij het rapport “Innovating Pedagogy”. Ondanks dat Pierre Gorissen al over deze publicatie heeft geschreven, wil ik er [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 10-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Zembla onderzoekt de handel in privacygevoelige gegevens in: ‘Data: het nieuwe goud’

Banner-2-Studenten

Zembla zond deze maand twee interessante documentaires uit over de handel in privacygevoelige informatie. Interessant materiaal voor de docent Mediawijsheid […] Lees verder
Van Avetica | 09-12-2015 | Article Rating | (0) reacties

Studenten geven feedback aan docenten via Moodle Courseboard

Het zal wel toeval zijn; op 6 december komt de Moodle plugin Courseboard uit waarmee docenten aan studenten feedback vragen over hun lessen. En een dag later verschijnt er op diverse media het nieuwsbericht dat leerlingen feedback aan hun docenten moeten […]

Het bericht Studenten geven feedback aan docenten via Moodle Courseboard verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Pagina 89 van 111Eerste   Vorige   84  85  86  87  88  [89]  90  91  92  93  Volgende   Laatste