Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor 'Faculty of Skills'

Van Faculty of Skills | 24-07-2018 | Article Rating | (0) reacties

Infographic: 4 typen online rollenspellen

TrainTool maakt gebruik van online rollenspellen om medewerkers van verschillende organisaties te trainen. In deze infographic laten we je kennis maken met 4 verschillende typen rollenspelen die voor allerlei doeleinden kunnen worden ingezet! 

Lees verder
Van Faculty of Skills | 19-07-2018 | Article Rating | (0) reacties

Waarom soft skills niet mogen ontbreken in een leven lang leren

Om succesvol te zijn in het werkklimaat van de 21e eeuw, is een constante ontwikkeling van vaardigheden gewenst. Vaak wordt gedacht dat het alleen technische vaardigheden zijn die ontwikkeld moeten worden om de veranderingen bij te houden. Soft skills mogen echter zeker niet achterblijven. Sterker nog: in tijden van constante technologische ontwikkelingen zijn het juist de soft skills waarin mensen zich kunnen onderscheiden!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 19-07-2018 | Article Rating | (0) reacties

Waarom soft skills niet mogen ontbreken in een leven lang leren

Om succesvol te zijn in het werkklimaat van de 21e eeuw, is een constante ontwikkeling van vaardigheden gewenst. Vaak wordt gedacht dat het alleen technische vaardigheden zijn die ontwikkeld moeten worden om de veranderingen bij te houden. Soft skills mogen echter zeker niet achterblijven. Sterker nog: in tijden van constante technologische ontwikkelingen zijn het juist de soft skills waarin mensen zich kunnen onderscheiden!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 12-07-2018 | Article Rating | (0) reacties

Leren van feedback met formatief toetsen

De meeste mensen die een opleiding volgen, zijn niet anders gewend: je krijgt les, aan het eind volgt een toets en daar krijg je een cijfer voor. Voldoe je aan het eind van de rit aan een norm, kun je een tas in de vlaggenmast hijsen, krijg je een certificaat of ga je over. Vaak begint daarna de toetsriedel opnieuw. Met formatief leren is er nu een tegenbeweging opgestaan. Hoe helpt dit jouw training?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 05-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

Een beknopte handleiding voor coachend leiderschap

Coachend leiderschap is een steeds populairdere vorm van leidinggeven. De term ‘coachend’ wekt misschien de indruk dat er veel sturing moet worden gegeven aan de werknemers. Echter, het tegenovergestelde is waar! Ontdek op welke manier coachend leiderschap een intrede kan maken in jouw organisatie. 

Lees verder
Van Faculty of Skills | 05-06-2018 | Article Rating | (0) reacties

Een beknopte handleiding voor coachend leiderschap

Coachend leiderschap is een steeds populairdere vorm van leidinggeven. De term ‘coachend’ wekt misschien de indruk dat er veel sturing moet worden gegeven aan de werknemers. Echter, het tegenovergestelde is waar! Ontdek op welke manier coachend leiderschap een intrede kan maken in jouw organisatie. 

Lees verder
Van Faculty of Skills | 24-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

Is jouw organisatie klaar voor de carrière van de toekomst?

De carrière van vandaag de dag is moeilijk te vergelijken met die van een generatie eerder. In een eerdere blog over always-on learning beschreven we al hoe medewerkers steeds meer verwachten van de ontwikkelingsmogelijkheden binnen een organisatie. Daarnaast komt er meer technologie bij kijken en bovendien wisselen werknemers vaker van baan. Hierdoor beginnen carrières tegenwoordig steeds meer uit een opeenvolging van leerervaringen te bestaan. De baan zelf staat niet meer centraal, maar de ontwikkeling van het individu. Persoonlijke ontwikkeling binnen een organisatie wordt dus steeds belangrijker voor medewerkers. Hoe onderscheid je je hierin als organisatie?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 24-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

Is jouw organisatie klaar voor de carrière van de toekomst?

De carrière van vandaag de dag is moeilijk te vergelijken met die van een generatie eerder. In een eerdere blog over always-on learning beschreven we al hoe medewerkers steeds meer verwachten van de ontwikkelingsmogelijkheden binnen een organisatie. Daarnaast komt er meer technologie bij kijken en bovendien wisselen werknemers vaker van baan. Hierdoor beginnen carrières tegenwoordig steeds meer uit een opeenvolging van leerervaringen te bestaan. De baan zelf staat niet meer centraal, maar de ontwikkeling van het individu. Persoonlijke ontwikkeling binnen een organisatie wordt dus steeds belangrijker voor medewerkers. Hoe onderscheid je je hierin als organisatie?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 17-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

4 tips om cameravrees te voorkomen in online training

Cameravrees is een algemeen bekend probleem, dat als zeer vervelend kan worden ervaren. Mensen die zichzelf terugzien op camera, reageren met “praat ik echt zo?” of negatiever. In online training kan dit direct na een trainingsoefening gebeuren. Een reactie als deze komt veel voor omdat je hersenen, bij het terugkijken van jezelf op video, onbewust op zoek gaan naar verbeterpunten. Tot op een zekere hoogte is dit nuttig, maar het kan ook als gevolg hebben dat men liever niet op meer op beeld verschijnt. Daarom: 4 tips voor het overwinnen van cameravrees bij trainingsdeelnemers.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 15-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

Praten zonder pijl en boog: de kunst van geweldloze communicatie

Niet alleen Willem-Alexander doet het op Koningsdag, we doen het allemaal, de hele dag: verbinden. We verbinden ons een slag in de rondte en we zijn er trots op, getuige de vele hits op Google, in LinkedIn-profielen en in missies, visies en kernwaarden. Maar in de dagelijkse praktijk, zowel op de werkvloer als thuis, verdelen we ongemerkt vaker dan dat we verbinden. Dat komt door hoe we communiceren. 

Lees verder
Van Faculty of Skills | 15-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

Praten zonder pijl en boog: de kunst van geweldloze communicatie

Niet alleen Willem-Alexander doet het op Koningsdag, we doen het allemaal, de hele dag: verbinden. We verbinden ons een slag in de rondte en we zijn er trots op, getuige de vele hits op Google, in LinkedIn-profielen en in missies, visies en kernwaarden. Maar in de dagelijkse praktijk, zowel op de werkvloer als thuis, verdelen we ongemerkt vaker dan dat we verbinden. Dat komt door hoe we communiceren. 

Lees verder
Van Faculty of Skills | 03-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

Virtuoos communiceren: training of talent?

Communicatie is een kunst, zegt men. Daar kan je echt talent voor hebben. Sommigen van ons zijn natuurlijke sprekers, die in elke presentatie het publiek om hun vinger kunnen winden. Anderen voelen zich in sociale situaties als een vis in het water en kunnen alle conflicten sussen. Dit is een mooi en romantisch beeld, maar het kan ontzettend misleidend zijn. Want net zoals alle vaardigheden, is communicatie iets dat je jezelf eigen kan maken door genoeg oefening.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 01-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

The learning trend of 2018 is always-on learning. But how can it be done?

Your career is probably going through a lot more change compared to your parents’ careers. The same goes for your skills. Times change, and for companies this means that real time and always-on learning is becoming the new standard. If employees are not able to continuously learn new, more general skills, wherever and whenever they want, they will walk away. Research by Deloitte suggests that it is one of the most important trends in HR this year. But how can you facilitate always-on learning in your organization?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 26-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

De opkomst (en ondergang?) van communicatietraining

Van open lijn tot online en van voordoen tot VR: communicatietraining is in dit decennium veel sneller veranderd dan in de tientallen jaren ervoor. Maar is het nog wel van belang als chatbots onze communicatie overnemen? We bekijken de opkomst, en eventuele ondergang, van communicatietraining.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 26-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

De opkomst (en ondergang?) van communicatietraining

Van open lijn tot online en van voordoen tot VR: communicatietraining is in dit decennium veel sneller veranderd dan in de tientallen jaren ervoor. Maar is het nog wel van belang als chatbots onze communicatie overnemen? We bekijken de opkomst, en eventuele ondergang, van communicatietraining.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 19-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Spaced learning: de sleutel naar beter trainen

Heb je wel eens een seizoen van een serie in een korte tijd uitgekeken? Bingewatchen heet dat en het is een populair tijdverdrijf. ‘Bingeleren’ daarentegen valt minder aan te raden. Niet alleen omdat het misschien minder leuk is dan series kijken, maar vooral omdat het niet bepaald een effectieve manier is om iets te leren. In plaats van lange stukken achter elkaar te leren is het beter op de stof op te knippen en te verdelen over een langere periode: spaced learning.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 12-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Is trainen in de digital age outdated of onmisbaar?

Technologische ontwikkelingen en veranderingen op de werkvloer dragen bij aan een steeds dynamischer wordende werkomgeving. Medewerkers worden gebombardeerd met mails, appjes en andere prikkels. Er blijft minder tijd over om vaardigheden en kennis door training op niveau te houden. Ontdek waarom het juist in deze tijden belangrijk is om vast te houden aan je training!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 06-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Social learning: hoe stimuleer je feedback in e-learning?

Hoewel het vaak in een adem met social media wordt genoemd, is social learning ouder en breder dan dat. ‘Leren door gedrag van anderen te observeren en imiteren’, zo definieerde Canadees psycholoog Albert Bandura het al in 1971. Binnen e-learning is social learning een belangrijk mechanisme, dat vooral werkt door elkaars antwoorden te bekijken en hier feedback op te geven. Deelnemers schromen echter vaak hun antwoorden te delen. Hoe zorg je dat er wel antwoorden worden gedeeld en feedback wordt gegeven?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 22-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

Trainingen evalueren nieuwe stijl: het Learning-Transfer Evaluation Model

Hoe evalueer je een training? Al sinds de jaren ‘60 wordt vaak het model van Kirkpatrick gebruikt. Dat model is echter veel te oud, stelt Dr. Will Thalheimer. Het leidt tot een checklistbenadering van evaluatie en gaat daarmee voorbij aan het echte doel. Voor de moderne wereld ontwierp hij het Learning-Transfer Evaluation Model (LTEM), dat stelt dat een training pas een succes is als de deelnemer het geleerde ook echt in zijn gedrag toepast. Thalheimer identificeert acht niveaus waarop organisaties hun trainingen evalueren, waarvan de helft inadequaat is. Ontdek op welk niveau jij je training evalueert!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 15-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

Dé leertrend van 2018: always-on learning. Maar hoe?

Jouw carrière is waarschijnlijk aan veel meer verandering onderhevig dan die van je ouders. Hetzelfde geldt voor je vaardigheden. Tijden veranderen, en voor bedrijven betekent dit dat real time en always-on learning de standaard wordt. Als medewerkers niet doorlopend nieuwe, algemenere vaardigheden kunnen leren, waar en wanneer zij dat willen, lopen ze weg. Het is een van de belangrijkste trends in HR dit jaar, blijkt uit onderzoek van Deloitte. Maar hoe faciliteer je always-on learning binnen jouw organisatie? 

Lees verder
Van Faculty of Skills | 01-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

5 voorspellingen over communicatietraining en soft skills in 2018

Ook in 2017 werden er weer grote stappen gezet op het gebied van kunstmatige intelligentie. The internet of things, zelfrijdende vrachtwagens en meer van zulks, veranderen de toekomst van banen en benadrukken het belang van communicatieve vaardigheden. Een ‘leven lang leren’ geldt ook voor soft skills. Op basis van deze en meer observaties doe ik vijf voorspellingen voor communicatietraining in 2018.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 17-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

4 misverstanden over communicatie trainen voor grote groepen

Of het nu intern of extern is: communicatie is cruciaal voor success in je organisatie. Iedere medewerker heeft hier aandeel in. Veel bedrijven hebben dit ook wel door, maar zien vervolgens een hoop beren op de weg: is het niet erg inefficiënt om zoveel mensen te trainen? Helpt het überhaupt wel, en wat voor kostenplaatje hangt eraan? Dit artikel ontkracht de grootste misverstanden over communicatietraining voor grote groepen.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 09-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe meet je communicatieve vaardigheden online?

“Ken uzelf!” Met dit Oudgriekse gezegde benadrukken filosofen, schrijvers en kunstenaars al eeuwenlang het belang van zelfkennis. Onder hen Socrates, Plato (in hun dialogen) en, iets recenter, The Wachowski’s (in 'The Matrix'). Weten waar je goed in bent, geeft zelfvertrouwen en stelt je in staat nog meer te doen met de vaardigheden die je al beheerst. Daarnaast is inzicht in welke vaardigheden je nog verder kunt en wilt(!) ontwikkelen, een cruciale eerste stap in je leerproces. Maar hoe weet je welke vaardigheden je moet koesteren en welke ontwikkeld kunnen worden?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 02-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Collega-vriendelijkheid: net zo vanzelfsprekend als klantvriendelijkheid?

Klantvriendelijkheid maakte als maatstaf in veel bedrijven de afgelopen jaren een stormachtige ontwikkeling door. Ondersteund door de nodige training, zet menig medewerker de klant nu op een voetstuk. Hoeveel werkgevers hechten echter hetzelfde belang aan vriendelijkheid tussen collega’s? Nederlandse medewerkers hebben behoefte aan aardige, behulpzame collega’s, blijkt uit onderzoek. Hoe bevorder je dit in je organisatie?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 11-12-2017 | Article Rating | (0) reacties

De do’s en don'ts bij het creëren van een feedbackcultuur

Een professionele feedbackcultuur verhoogt het lerend vermogen van organisaties. Het is van cruciaal belang om successen te boeken. Toch is er duidelijk een drempel voor het geven en ontvangen van feedback. Nederlandse werknemers vinden feedback eng. Doe ik het wel goed? Hoe gaat de ander reageren? Maar liefst 46 procent van de Nederlandse kantoormedewerkers wordt zenuwachtig van het geven van kritische feedback, blijkt uit ons recente onderzoek. Het is essentieel om te weten waar de schoen wringt om vervolgens de helpende hand te bieden. Waar zitten de knelpunten? En hoe los je die op?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 30-11-2017 | Article Rating | (0) reacties

Hoe verplicht ik mijn training?

In mijn vorige artikel besprak ik hoe verplichting de participatie in communicatietrainingen kan boosten, waardoor de deelnemers meer leren en het geleerde ook in de praktijk kunnen brengen. Ondanks dat veel opdrachtgevers dit vaak eng vinden, merk ik toch uit de praktijk dat deelnemers dit helemaal niet zo vervelend vinden als van tevoren wordt verwacht. De vraag is alleen: hoe zorg je dat je training echt verplicht is?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 20-11-2017 | Article Rating | (0) reacties

Manager, je communiceert onder de maat: onwil of onkunde?

Leidinggevenden en medewerkers communiceren te weinig met elkaar. Natuurlijk, jij en je medewerker hoeven geen beste vrienden te zijn, maar op het moment dat bepaalde zaken niet meer besproken kunnen worden gaat er iets mis. Dit is helaas niet zelden zo: 60 procent van de Nederlandse kantoormedewerkers geeft aan onuitgesproken issues met zijn leidinggevende te hebben. Dit betekent dat dit in jouw organisatie waarschijnlijk ook voor ruim de helft geldt. Maar welke mensen zijn het? En waar lopen ze mee rond?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 09-11-2017 | Article Rating | (0) reacties

Schools of niet: maak je communicatietraining verplicht

Een training verplicht stellen, moet je dat wel doen? Als projectmanager zit ik regelmatig aan tafel met opdrachtgevers voor een online communicatietraining van TrainTool. In het eerste gesprek dat ik met ze heb over de implementatie van de training, begin ik altijd vrij snel over het verplicht stellen van de training. Vaak wordt dat als vanzelfsprekend aangenomen, maar soms stuit ik op weerstand. “Dat kunnen we niet maken”, zegt er één. “Dat vinden we erg schools,” valt een collega bij. Als je wilt dat hij echt effect heeft, kun je je communicatietraining echter maar beter verplichten!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 30-10-2017 | Article Rating | (0) reacties

Verhoog extrinsieke trainingsmotivatie met deze 8 manieren

Je kent het misschien wel: je hebt een mooie online training neergezet en aan alles gedacht. Het programma sluit aan op de behoeften van je medewerkers, het is relevant voor hun werk en de groei wordt in kaart gebracht. Een goede start dus! Maar na een paar weken blijken de meeste medewerkers nog niet eens begonnen, of al vroeg afgehaakt. Hoe voorkom je dit?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 26-09-2017 | Article Rating | (0) reacties

Infographic: de ideale collega

De ideale collega: iedereen heeft hem of haar graag naast zich. Maar hoe ziet de ideale collega eruit? En wat kan hij of zij juist beter niet doen? We vroegen het de Nederlandse kantoormedewerker. Bekijk de resultaten in deze infographic! 

Lees verder
Van Faculty of Skills | 08-09-2017 | Article Rating | (0) reacties

Wat jouw compliance-training mist

Als bedrijf dat te maken heeft met regels en wetgeving, ontkom je er niet aan: compliance-trainingen. Vaak gericht op theorie, zelden op de praktijk. Natuurlijk hebben je medewerkers pure kennis nodig van wat mag en wat niet, maar een minstens zo groot deel van compliance is juist praktisch. Grote kans dat jouw compliance-training dit mist!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 24-08-2017 | Article Rating | (0) reacties

Het Fogg Behavior Model: gedrag veranderen in 3 stappen

Gedrag in je organisatie veranderen, betekent dat medewerkers gericht aan de bak moeten. Daar zit doorgaans weerstand op. Op de bank met wat borrelnootjes kijken naar iemand die de Mont Ventoux op fietst, leuk! Zelf zwetend en zwoegend naar boven? Non, merci! Gedragswetenschapper BJ Fogg benadrukt de importantie van het je realiseren dat mensen in de basis ‘lui’ zijn. Ze voelen weerstand als ze moeite moeten doen, dus ook bij het aanleren of bijschaven van gedrag. Simpelweg omdat het inspanning vergt en onzekerheid met zich meebrengt. Gebruik juist dit inzicht om gedrag te veranderen!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 17-08-2017 | Article Rating | (0) reacties

Infographic: David Kolb: Trainen in cirkels

Leren stopt nooit. Het is een circulair proces dat ons beter wordt uitgelegd door onderwijswetenschapper David Kolb. Hij stelde samen met Ron Fry in de jaren '70 en '80 een theorie op die nu nog steeds relevant is en ons helpt bij het ontwikkelen van (online) trainingsprogramma's. Leer meer over het trainen in cirkels in deze infographic!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 11-08-2017 | Article Rating | (0) reacties

Marijn de Geus bij BNR: vrolijke collega's meer gewaardeerd dan slimme?

Waarom worden vrolijke medewerkers door hun collega's meer gewaardeerd dan slimme? En wat is hierin het verschil tussen oudere en jongere werknemers? Onze CEO Marijn de Geus was donderdag 10 augustus uitgenodigd bij BNR Zakendoen om onze onderzoeksresultaten te bespreken. Luister het complete interview terug!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 10-08-2017 | Article Rating | (0) reacties

De 5 fases van de redenaar: retorica anno 2017!

Wat kunnen we leren van 2000 jaar oude wijsheid? Retorica is, kort gezegd, de kunst van het overtuigend spreken in het openbaar. Een goede politicus in de oudheid moest dit beheersen. Anno 2017 is dit eigenlijk nog net zo, en geldt het bovendien in allerlei professionele situaties. De manager die het teamoverleg leidt, de medewerker die zijn project presenteert… Wat kunnen we leren van de vijf fases van retorica?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 03-08-2017 | Article Rating | (0) reacties

Alfa vs bèta: Interdisciplinaire (mis)communicatie?

De scheiding tussen alfa- en bètawetenschappen is alomtegenwoordig in de manier waarin studenten worden opgeleid, zowel op de middelbare school als in het hoger onderwijs. Logisch ook, want de te bestuderen onderwerpen verschillen in zo’n mate dat de methodologie  verschillende vaardigheden vraagt. Daardoor heerst er echter een flink cultuurverschil. Welk effect heeft dit op de manier waarop academische vaardigheden die voor beide kanten onontbeerlijk zijn (zoals schrijven, presenteren en overtuigen), worden gedoceerd?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 27-07-2017 | Article Rating | (0) reacties

Train je interne coach!

Voor het intern opleiden en begeleiden van (nieuwe) werknemers kan het aanstellen van interne coaches of ‘buddies’ een goed idee zijn. Een minder goed idee: deze vaak vrijwillige belangrijke begeleiders aan hun lot over laten. Deze intern aangestelde coach is opgeleid in zijn functie en kan bijvoorbeeld een dijk van een designer, accountmanager of HR-professional zijn, maar is niet opgeleid met de juiste soft skills om ook als coach te kunnen excelleren. Verwachten dat een dergelijke medewerker hierin uitblinkt, is helaas vaker op hoop dan realiteit gebaseerd. Train dus jouw interne coaches!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 19-07-2017 | Article Rating | (0) reacties

Video: Hoe film je een video rollenspel?

Wanneer we bij TrainTool een opnamedag (of: 'draaidag') hebben om de videorollenspellen op te nemen voor een nieuw trainingsprogramma, speelt de projectmanager een belangrijke rol. Die stapt namelijk in de schoenen van de regisseur en zorgt ervoor dat het filmen een succes wordt. Waar let deze regisseur zoal op tijdens de opnames? Wanneer is een opname nu echt geslaagd? Neem een kijkje achter de schermen!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 19-07-2017 | Article Rating | (0) reacties

Video: Hoe film je een videorollenspel?

Wanneer we bij TrainTool een opnamedag (of: 'draaidag') hebben om de videorollenspellen op te nemen voor een nieuw trainingsprogramma, speelt de projectmanager een belangrijke rol. Die stapt namelijk in de schoenen van de regisseur en zorgt ervoor dat het filmen een succes wordt. Waar let deze regisseur zoal op tijdens de opnames? Wanneer is een opname nu echt geslaagd? Neem een kijkje achter de schermen!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 13-07-2017 | Article Rating | (0) reacties

Meet de soft skills van je medewerkers met deze 3 stappen

Als teammanager heb je vaak wel een idee van de sterke soft skills en ontwikkelpunten van je medewerkers. Maar hoe objectief is dit? En hoe breng je het per team, afdeling of voor de hele organisatie in kaart? Weg met het nattevingerwerk, leg die vinger op de zere plek! Bepaal de soft skills van je medewerkers met een scan en maak het overzichtelijk door een soft skills dashboard te implementeren. Met deze 3 stappen ben je er zo.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 06-07-2017 | Article Rating | (0) reacties

Waarom je medewerkers niet beginnen te trainen - en wat je eraan doet

Niet iedereen start onmiddellijk na de aanvang van een programma met trainen. Dat is helemaal niet erg, want beginnen op een moment dat het je uitkomt is juist een van de sterke punten van online training. Maar wat als een deelnemer van jouw programma helemaal niet begint met trainen? We deden onderzoek naar dit probleem voor een van de grote organisaties waar we mee werken. Wat zijn de 3 meest genoemde redenen om niet te beginnen met trainen? We vertellen er meteen bij hoe je deze drempels wegneemt!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 30-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

11 onmisbare soft skills voor studenten

Terwijl de hersenen van studenten op universiteiten al decennia gevuld worden met kennis, is de focus op communicatieve academische vaardigheden pas sinds kort groeiende. Dat werd hoog tijd, want studenten merken zowel tijdens als na hun studie dat ze benodigde soft skills niet altijd in de vingers hebben. In dit artikel bekijken we 11 onmisbare interpersoonlijke vaardigheden voor studenten!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 22-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

Infographic: Microtraining, hoe werkt dat?

Het brein van de moderne mens heeft te maken met ingrijpende ontwikkelingen. Onze toenemende digitale afhankelijkheid gaat gepaard met een kortere aandachtsspanne en afleiding van alle kanten. Slim omgaan met deze uitdagingen kan in de vorm van microlearning en microtraining. Maar wat is het, en hoe werkt microtraining nou eigenlijk? We leggen het uit in deze infographic!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 15-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

3 manieren om de participatie in online training te verhogen

Of we het nu hebben over verplichte training, een verplichte toets of iets anders dat ‘verplicht’ is, het wordt er niet leuker van. En laten we eerlijk zijn, in ieder geval een deel van de deelnemers aan jouw training zijn er omdat het verplicht is gesteld. Ervoor zorgen dat deelnemers komen opdagen en participeren bij een livetraining is één ding, maar hoe kunnen we de medewerkers motiveren om volledig te participeren in een online trainingsprogramma?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 09-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

Leren in cirkels: De vier fases van David Kolb

Wanneer we leer- en trainprocessen beter willen begrijpen, komt de naam van één man vaak bovendrijven: David Kolb. In de jaren ‘70 en ‘80 ontwikkelde onderwijswetenschapper Kolb met zijn collega Ron Fry het Experiential Learning Model (ELM), dat bestaat uit vier fases1. Om echt iets te leren, zouden deze alle vier doorlopen moeten worden. Hoe zien deze fases eruit als we ze toepassen in onze training?

Lees verder
Van Faculty of Skills | 31-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

4 manieren om meerkeuzevragen te gebruiken in online training

In een trainingsprogramma is oefenen het belangrijkste, maar daarop moet de deelnemer wel voorbereid zijn. Beheerst hij de vereiste theorie en kent hij de technieken die toegepast moeten worden? De meerkeuzevraag is een veelgebruikte en efficiënte manier van het toetsen van kennis op universiteiten, in IQ-testen, maar ook in online training. We bespreken vier manieren waarop de meerkeuzevraag ingezet kan worden in een online trainingsprogramma.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 24-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Spreken als Obama? Vroeg beginnen!

Buikpijn, een samengeknepen stem en klotsende oksels. Spreekangst, oftewel glossofobie, is een van de meest voorkomende fobieën die er zijn. Er wordt geschat dat wereldwijd rond de 75% van de mensen hier last van heeft. Er wordt dan ook steeds meer aandacht besteed aan het oefenen van spreken in het openbaar, ook bij jongeren. Je leert namelijk alleen spreken als een Obama door dit veel te oefenen. Maar waarom gebeurt dit nog niet in het basisonderwijs? Lees verder
Van Faculty of Skills | 18-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

De 4 fases van motivatie: Hoe maak je medewerkers enthousiast?

Enthousiasme is aanstekelijk. Gemotiveerde trainingsdeelnemers beïnvloeden niet alleen hun eigen resultaten en ontwikkeling op een positieve manier, ze laten ook hun collega’s beter presteren. Acceptatie en motivatie zijn echter geen schakelaartjes die je zomaar even omzet. Wanneer je je medewerkers wilt motiveren, zullen ze maximaal 4 fases moeten doorlopen: van actieve afwijzing naar actieve participatie!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 10-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Online communicatie trainen: 4 manieren

Online kan steeds meer. Ook jezelf trainen! Zo kun je bijvoorbeeld met online instructie je fysiek trainen of geheugenspelletjes doen. Hetzelfde geldt voor het trainen van communicatieve vaardigheden. Online is de leerstof is altijd beschikbaar en kun je waar je maar wilt, altijd aan de slag. Het zal managers als muziek in de oren klinken dat medewerkers niet langer een dag ‘op training’ zijn, maar de vraag is: weegt de effectiviteit van online trainen hier tegenop? De ene methode is de andere namelijk niet. Hier zijn vier manieren om communicatie online te trainen!

Lees verder
Van Faculty of Skills | 04-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Effectieve salestraining volgens Ziglar, James en Tracy: 3 tips

“Verkoop me deze pen!” Iedereen binnen sales heeft dit probleem wel eens voor de kiezen gehad. Op sollicitatiegesprek, als gedachte-experiment of op een borrel wanneer je vertelt dat je verantwoordelijk bent voor de verkoop van een product. Iedereen houdt er zijn eigen tactiek en theorieën op na. Wanneer we onze werknemers willen leren om te verkopen zijn er een aantal tips van experts die ons kunnen helpen. Zo vormen we een gefundeerde basis voor een trainingsprogramma dat de verkoop naar een grotere hoogte moet brengen. We kijken naar inzichten van Zig Ziglar, Brian Tracy en Geoffrey James en presenteren 3 essentiële tips voor een goede salestraining.

Lees verder
Pagina 2 van 3Eerste   Vorige   1  [2]  3  Volgende   Laatste