Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Volgens Donald Clark moet je je in je doelgroep verdiepen om te voorkomen dat blended learning, blended teaching wordt en online learning, online teaching. Clark formuleert daarvoor tien vragen. Een nuttige exercitie, maar niet altijd praktisch toepasbaar.
foto: Evanst10000, Pixabay
Behalve dat je onder meer aandacht besteedt aan leeftijd, zul je je volgens Clark de volgende vragen moeten stellen:
Donald Clark reikt een tiental vragen aan die je helpen je te verdiepen in je doelgroep. Ik ben het niet altijd met hem eens dat je je ontwerp hierop moet aanpassen. Dat is namelijk niet altijd mogelijk, gezien de enorme diversiteit van de doelgroep. Je hebt immers lang niet altijd te maken met een homogene groep.
Het is wel belangrijk om van je voren te communiceren wat je bijvoorbeeld verwacht van lerenden als het gaat om de fysieke omgeving waarin men leert. Je kunt lerenden ook laten kiezen welke leeractivititeiten ze willen doen (bijvoorbeeld deelnemen aan een live sessie of de opname bekijken). Met een aantal aspecten kun je echter wel degelijk in je ontwerp rekening houden (zoals het opdelen in kleine brokken of het plannen van live sessie zodat zo veel mogelijk lerenden er deel aan kunnen nemen).
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar