Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Volgens Alanna Gillis zijn er zes belangrijke redenen waarom ‘simultaan’ onderwijs niet de norm zou mogen worden in het onderwijs.
Bij ‘simultaan onderwijs’ participeert een deel van de lerenden online op afstand aan onderwijs, en een deel fysiek. Gillis gebruikt de term ‘HyFlex’. Bij dit model kunnen lerenden er normaliter voor kiezen om onderwijs fysiek, synchroon online en zelfs asynchroon online te volgen. Gillis baseert zich op onderzoek waarbij zij het leren, de belemmeringen en de percepties van studenten in haar HyFlex- en online cursussen heeft vergeleken. De zes belangrijke redenen waarom dit model niet het antwoord op de behoefte aan meer flexibel onderwijs is, zijn volgens haar:
Alanna Gillis concludeert dat ‘simultaan onderwijs’ weliswaar enige flexibiliteit biedt, maar niet de optimale oplossing is. Onderwijsinstellingen zouden zich eerder moeten focussen op het verbeteren van andere modaliteiten om beter aan de behoeften van lerenden te voldoen. ‘Simultaan onderwijs’ kan onder bepaalde omstandigheden zinvol zijn, maar zou niet de standaard manier van onderwijs moeten worden.
Mijn opmerkingen
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar