Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Psychologiestudente Emily Moore heeft een mooie analyse geschreven over hoe het komt dat lerenden tijdens ‘COVID-19’ moeite hebben met online leren. Zij baseert zich daarbij op onderzoek.
In de kern komt haar bijdrage op het volgende neer:
De gevoelens van isolatie, vervreemding en stress doen zich normaliter niet voor bij online en blended learning, ook al kunnen lerenden online leren ook wel als ‘eenzaam leren’ ervaren.
Het is daarnaast wel van belang dat lerenden vaardigheden op het gebied van zelfregulerend leren ontwikkelen en leren hoe zij weerstand kunnen bieden tegen afleiding. Moore adviseert ook om te zorgen voor ‘schermvrije’ tijd. Dat leidt tot minder stress.
Verder kun je via je didactisch ontwerp ook bevorderen dat lerenden meer actief betrokken zijn.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar