Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Volgens Matt Donovan hebben we behoefte aan een nieuwe definitie van blended learning. Hij gebruikt daarbij de metafoor van een reis.
Donovan stelt:
With the disruption of digital transformation, we need to evolve the definition of blended learning to reflect the increasing complexity and efficacy of modern learning journeys.
Hij benadrukt de samenhang van de verschillende componenten die de ‘blend’ vormen. De som is meer dan het geheel der delen. Je kunt bij blended learning niet zo maar een component uit het arrangement halen. Het is een ‘ervaring als geheel’. Verder is belangrijk dat de lerende zelf controle heeft over de ervaring, waardoor de relevantie van het leren wordt vergroot.
Dat leidt dan volgens Donovan tot meer betrokkenheid van lerenden, minder uitval, betere voltooiingspercentages en betere prestaties in de hele organisatie.
In zijn bijdrage illustreert hij dit aan de hand van de reis die een medewerker maakt om sterker te worden op het gebied van ‘emotionele intelligentie’. Deze medewerker onderneemt over een langere periode diverse leeractiviteiten rond dit onderwerp.
Donovan benadrukt:
By focusing on user experience, data analytics, new disciplines, new design components, and the concept of negative space in learning, blended learning can be a strategy to elevate learning programs.
Los van het onderwerp van de ‘reis’ -het concept ‘emotionele intelligentie’ is niet onomstreden- wil ik de volgende opmerkingen maken:
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar