Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Sinds 2012 publiceert de Britse Open Universiteit het rapport “Innovating Pedagogy” waarin men nieuwe vormen van doceren, leren en beoordelen beschrijft. Een week geleden is editie 2020 (pdf) uitgekomen, die samen met het National Institute for Digital Learning (NIDL) van de Dublin City University is geschreven. Het gaat, net als de andere jaren, volgens de samenstellers weer om tien innovaties die al worden toegepast, maar tot dusver geen verstrekkende invloed hebben gehad op het onderwijs in hun huidige vorm.
Als je terugblikt op de diverse thema’s in de verschillende rapporten, dan kun je niet anders dan van je stoel vallen van verbazing: zeer veel innovaties spelen schijnbaar binnen het onderwijs. En toch verandert het onderwijs maar beperkt (zonder daar een waardeoordeel aan te verbinden).
Dit gezegd hebbende, de innovaties die in de huidige editie van “Innovating Pedagogy” (pdf) worden beschreven, zijn:
Het mooie van deze uitgave is dat de auteurs ook veel aandacht besteden aan inhoudelijke uitdagingen en ethische aspecten van deze ontwikkelingen.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar