Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onderzoekers van de Britse Open Universiteit signaleren tien richtingen waarin nieuwe didactiek zich aan het ontwikkelen is. ICT speelt daarbij een belangrijke faciliterende en ‘mogelijk makende’ rol.
Gisterochtend kwam ik via een ‘Scoop’ van Robert Schuwer terecht bij het rapport “Innovating Pedagogy”. Ondanks dat Pierre Gorissen al over deze publicatie heeft geschreven, wil ik er ook stil bij staan. Daar waar Pierre dit rapport in samenhang met eerdere rapporten bespreekt, wil ik uitgebreider stil staan bij de tien richtingen waarin didactiek volgens de auteurs aan het ontwikkelen is (mede als gevolg van of met behulp van nieuwe technologieën).
this could be used to encourage learners to reconceive what could otherwise be isolated learning fragments as part of more coherent and longer term learning journeys.
Een aantal van deze ’nieuwe richtingen’ is op het eerste oog niet zo nieuw. Check echter de uitwerking, en je komt wel degelijk nieuwe illustraties tegen. Bovendien hebben echter trends nu eenmaal een langere aanloop nodig. Dat ze dus al enkele jaren zichtbaar zijn, is niet zo vreemd.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar