Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Successful Flipped Classes gaat over de toepassing van een klassieke vorm van het concept van de flipped classroom. De geleerde lessen hebben te maken met de duur van video’s, de aard van opdrachten, de tijd die je besteedt aan besprekingen en het gebruik van opdrachten om studenten structuur te bieden.
Field trip als onderdeel van de flipped classroom
Docente Stephanie Butler Velegol verzorgt een inleidend vak op het gebied van milieutechniek aan de Penn State University. Dit vak, dat door zo’n 80 studenten wordt gevolgd, is als volgt vormgegeven:
Het gaat daarmee in feite om een klassieke toepassing van de flipped classroom (andere toepassingen zijn mogelijk).
Uit een evaluatie van dit vak blijkt dat 77% van de studenten de voorkeur geeft aan deze aanpak:
Op basis van de evaluatie wordt onder meer aanbevolen dat je klassikale besprekingen van de leerstof niet langer zou moeten laten duren dan 20 minuten, en dat je studenten wekelijks opdrachten moet laten maken die hen ‘bij de les’ houden. Deze opdrachten bieden structuur, wat voor de meeste studenten belangrijk is om gemotiveerd te blijven om te leren.
In de evaluatie is vooral gekeken naar opvattingen van studenten. Zij geven aan meer betrokken te zijn bij het vak. De evaluatie zegt niets over de ontwikkeling van leerresultaten, al is een gemotiveerde groep studenten natuurlijk ook al een mooi resultaat.
Foto: “Observación de aves en Nador” by Kokopelado – Own work. Licensed under GFDL via Wikimedia Commons – https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Observaci%C3%B3n_de_aves_en_Nador.JPG#/media/File:Observaci%C3%B3n_de_aves_en_Nador.JPG
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar