Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Applicaties als Socrative of Mentimeter kunnen onder meer worden gebruikt om te checken of lerenden instructies hebben begrepen. Campus Technology beschrijft hoe een meer geavanceerd ’real-time feedback’ systeem vermoedelijk heeft bijgedragen aan verbeterde prestaties.
Foto: AFS-USA Intercultural Programs
Campus Technology gaat in op de ervaringen van docent Terry Austin die sinds een jaar gebruik maakt van Learning Catalytics. Dit is een niet-gratis applicatie (eigendom van Pearson, maar mede-opgericht door Eric Mazur) die je kunt gebruiken bij online leren en bij de combinatie van online afstandsleren en fysieke bijeenkomsten. Docent Austin gebruikt de toepassing als volgt:
Austin kreeg van zijn leidinggevende te horen dat hij een ‘retention rate’ had bereikt van 84% (relatief weinig uitval) en dat de meeste lerenden (ik neem aan meer dan voorheen) zijn vak met succes hadden afgerond.
Als de groep lerenden vergelijkbaar is met andere groepen, en als Austin geen andere interventies heeft gepleegd, dan is de kans groot dat het gebruik van deze ICT-toepassing inderdaad bij heeft gedragen aan dit resultaat.
Deze casus laat in elk geval zien hoe ICT op een effectieve en efficiënte manier gebruikt kan worden om docenten feedback te geven over de voortgang van lerenden. Learning Catalytics is één van de applicaties die hiervoor gebruikt kan worden. Er zijn ongetwijfeld meer krachtige applicaties die voor dit doel gebruikt kunnen worden.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar