Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Emeritus hoogleraar Dylan Wiliam is één van de internationale grootheden op het gebied van formatief toetsen. Enkele weken geleden publiceerde Greg Ashman een vraaggesprek met Wiliam over dit onderwerp en over professionalisering op dit gebied. In deze blogpost vat ik enkele interessante wetenswaardigheden uit dit interview samen.
We need to stop looking for the next big thing, and instead do the last big thing properly.
Deelname aan deze teacher learning communities is niet vrijblijvend. Volgens mij is deze manier van professionalisering ook relevant voor andere onderwerpen dan formatief toetsen.
you still need to know what is going on in students’ heads to teach effectively.
Leertechnologieën bieden naar mijn mening de nodige mogelijhkheden om verschillende formatieve toets-strategieën in te zetten. Voorbeelden zijn het gebruik van student response systemen met goede vragen, aan het begin of tijdens bijeenkomsten. Of het gebruik van elektronische toetsen. Daarbij kun je feedback automatiseren. Het moet dan wel feedback zijn die lerenden kunnen toepassen. Een derde voorbeeld is het gebruik van video’s die afgewisseld worden door vragen.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar