Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Marc Schwartz van de University of Texas at Arlington heeft een kritische beschouwing geschreven over de Khan Academy. De manier van leren, die de Khan Academy faciliteert, is volgens de auteur namelijk niet gericht op authentiek begrijpen.
Schwartz stelt dat de Khan Academy gericht is op het vasthouden van aandacht, de beschikbaarheid van instructie en op controle van de lerende op het tempo waarin geleerd wordt. Hij meent echter dat dit maar marginaal bijdraagt aan authentiek begrijpen.
Marc Schwartz stelt:
Schwartz’ kritiek op de Khan Academy is overigens exemplarisch. Heel veel onderwijs voldoet niet aan deze principes. Bovendien focust hij zich op leren via de Khan Academy als alternatieve manier voor onderwijs (waar inderdaad sommigen voor pleiten). Veel docenten gebruiken de content van de Khan Academy op een blended manier. Ik vind het overigens de vraag of altijd sprake moet zijn van authentiek begrijpen. Daarvan zal sprake zijn bij complexe vraagstukken en concepten.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar