Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Docenten zijn terughoudend in het toepassen van nieuwe didactische aanpakken, zelfs als onderzoek laat zien dat deze nieuwe aanpakken beter werken. Wat zijn daar de redenen van?
Antropoloog Lauren Herckis heeft een etnografische studie uitgevoerd naar redenen die universitaire docenten hebben om bevindingen uit onderwijsonderzoek niet toe te passen. In een podcast en interview met Jeffrey R. Young van EdSurge deelt zij haar bevindingen. Samenvattend komen deze op het volgende neer.
Docenten met verschillende opvattingen over onderwijs en onderwijsonderzoek zul je ook verschillend moeten benaderen.
In Herckis’ onderzoek ligt de nadruk op verschillende opvattingen en overtuigingen. Als Young haar vraagt naar haar persoonlijke ervaringen met het toepassen van onderwijsonderzoeken komen ook praktische redenen naar voren:
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar