Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De afgelopen tijd neemt de belangstelling voor podcasts weer toe. Podcasts kennen we echter al vele jaren. Na enkele jaren in het dal van de desillusie verkeert te hebben, luisteren steeds meer mensen weer naar podcasts. RSS is nog zo’n technologie die toe is aan een heropleving.
Werkplekleren in de zorg Wist je dat op dit moment 1 op de 7 Nederlanders in de...
Het bericht 100+ concrete werkvormen voor een beter performance verscheen eerst op nextlearning.nl.
Door Guus van Deelen | Doorgewinterde opleidings- en prestatieprofessional met een eigenwijze blik op het vakgebied. Opleidingsprofessionals...
Het bericht Moet er wel geléérd worden?? verscheen eerst op nextlearning.nl.
Dat vinden drie Amerikaanse organisaties voor hoger onderwijs. Hoewel instellingen voor (hoger) onderwijs in toenemende mate gebruik maken van het analyseren van data van lerenden, onder meer ten behoeve van de begeleiding van lerenden, mag er wel een tandje bij (vindt men).
Het is lang geleden dat ik websites over leren, opleiden en onderwijs op mijn blog heb geïntroduceerd. In deze blogpost geef ik twee tips.
Tip 1: The Active Class
Hoe kun je lerenden van consument van onderwijsinhoud veranderen in actieve ontwikkelaars van kennis?
Deze vraag kwam bij me op naar aanleiding van een artikeltje over de papieren schoolagenda dat ik vanochtend vroeg online tegen kwam. Volgens mij is het antwoord op deze vraag niet gemakkelijk te geven.
Persoonlijk kan ik me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een papieren agenda heb gebruikt.
Autofabrikanten gaan zich vanwege klimaatverandering in toenemende mate toeleggen op de productie van elektrische auto’s. Op een gegeven moment zullen vervuilende verbrandingsmotoren de minderheid vormen, en schone brandstofbronnen de meerderheid. Wanneer het omslagpunt plaats zal vinden, is niet duidelijk. Wel dat het omslagpunt de komende decennia bereikt zal worden.
Ik heb al vaker geblogd over wat online leren vraagt van lerenden. Online leren stelt namelijk best wel eisen aan lerenden. Volgens Kelsey Sheehy en Josh Moody trappen lerenden regelmatig in tien valkuilen.
Op verzoek van de redactie van Komenskypost.nl heb ik in het kader van de reeks ‘Zomerwerk’ onderstaande bijdrage geschreven. Over enkele ervaringen als staflid van scoutinggroep Sint Hubertus uit Terwinselen (Kerkrade).
Eerlijk gezegd heb ik nooit een echt vakantiebaantje gehad.
Het leermanagementsysteem is voortgekomen uit het hoger onderwijs. Vervolgens hebben ook bedrijven LMS-en omarmd. Het Learning Experience Platform (LXP) heeft wortels in het bedrijfsleven. Zal het (hoger) onderwijs het LXP ook gaan omarmen?
Tannis Morgan heeft een paar dagen geleden een interessante blogpost geschreven over de relevantie van LXP’s voor het (hoger) onderwijs.
Internettechnologie heeft een enorme impuls gegeven aan de interactie tussen mensen. Toch ervaren veel mensen face-to-face interactie vaak als meer waardevol en authentiek dan online interactie. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat we bij online interactie gemakkelijk bepaalde signalen -‘cues’- over het hoofd zien.
Een paar dagen geleden kwam de meest recente Hype Cycle for Education online voorbij, met commentaar van Pedro de Bruyckere. Ik heb daarbij een andere opvatting dan Pedro.
Sinds vele jaren stelt de firma Gartner de hype cycle for emerging technologies samen.
Afgelopen zaterdag zijn we teruggekeerd van een veertiendaagse vakantie in het midden van Kroatië. De eerste week hebben we gezeild. In week twee verbleven we in een prachtige studio in Trogir.
We zijn dit jaar voor de elfde keer gaan zeilen.
Het bericht Moodle is jarig #17jaar #Moodleparty is eerst gepubliceerd op Avetica.
Op 19 juli 2019 heb ik aangekondigd dat ik tot en met gisteren alleen de hoogst noodzakelijke zaken online zou uitvoeren. In deze blogpost deel ik mijn ervaringen en mijn conclusies voor de toekomst.
In de toelichting heb ik geschreven dat ik in de loop der jaren steeds intensiever internettoepassingen ben gaan gebruiken.
Het bericht Crowdfunding PDF export voor Questionnaire plugin verscheen eerst op Moodlefacts.nl.