Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor mei 2014

Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Beter onderwijs dankzij minder gebruik ICT?

Finland heeft één van de beste onderwijssystemen ter wereld, terwijl docenten weinig ICT in het onderwijs gebruiken. Is daar een verband tussen? Niet persé. Finns beat U.S. with low-tech take on school stelt dat beleidmakers in de VS hoge verwachtingen hebben ten aanzien van de rol van technologie bij de verbetering van de kwaliteit van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Acht mythes die de effectiviteit van onderwijs ondermijnen

Onlangs is een Amerikaans boek verschenen waarin 50 mythes en leugens met betrekking tot het onderwijs worden besproken. Mark Phillips bespreekt er acht. Opvallend: deze mythes komen niet altijd overeen met de metastudie van John Hattie over interventies en leerprestaties. Het lastige is dat ik, zonder het boek aan te schaffen, niet na kan gaan [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Technologisering van de samenleving in beeld

Eén van de factoren die e-learning beïnvloedt, is de ontwikkeling van internettechnologie. De nieuwste inzichten op dit terrein worden door Mary Meeker’s 2014 Internet Trends Report  in beeld gebracht. Wat valt mij daarbij het meeste op, ook als ik kijk naar e-learning? In mijn boek over e-learning trends en ontwikkelingen besteed ik ook aandacht aan [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 29-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Online communicatie verslaving door Joop en Leo van Draadstaal

Binnen het Koning Willem I College wordt aan online game en communicatieverslaving aandacht besteed. Na een indrukwekkende video over gameverslaving, nabespreken van de video en het maken van een opdracht wordt het onderdeel online communicatie verslaving luchtig ingeluid met onderstaande video van [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 28-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Hoe keken we in 1999 aan tegen de mobiele telefoon?

In de leergang Lateraal Denken werd een video gebruikt over hoe we in 1999 aankeken tegen de mobiele telefoon. Interessant om 15 jaar later terug te kijken hoe we toen in alle onwetendheid aankeken tegen deze technologische mogelijkheid en wat er allemaal in vrij korte tijd veranderd is. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je ‘social presence’ bij online leren bevorderen?

'Social presence' wordt vaak gezien als één van de belangrijke elementen bij succesvol online leren. Daarbij gaat het om een creëren van een leerklimaat waarin lerenden het gevoel hebben 'er niet alleen voor te staan'. Hoe kun je social presence bevorderen? Phylise Banner besteedt aandacht aan hoe je ervoor kunt zorgen dat lerenden binnen online [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 28-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Hoe reageert de generatie van nu op de technologie uit het verleden?

Enige weken geleden kwam ik op het spoor van de videoserie: “How kids react to …”. De eerste die ik zag ging over de reactie van kinderen op een ouderwetse draaischijftelefoon. Afgelopen week kwam er een video uit over hoe kinderen reageren op oude computeres. Voor mij een nostalgisch gevoel: [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Haalt ‘e-learning’ het jaar 2023?

Ik bedoel natuurlijk de term ‘e-learning’. Ik verwacht namelijk dat we dit begrip over 5-8 jaar niet of nauwelijks meer zullen gebruiken. Het begrip ‘e-learning’ is in 1998 voor het eerst gebruikt, in navolging van de termen ‘e-commerce’ en ‘e-business’. Het faciliteren van leren met behulp van internettechnologie was nieuw en bijzonder. De ontwikkeling en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

De pubertijd van adaptief leren

Technologie heeft de potentie om adaptief leren mogelijk te maken. Op dit moment wordt hier veel in geïnvesteerd. Je kunt het dan ook met recht een belangrijke trend op het gebied van ICT en leren noemen. Je kunt adaptief leren echter nauwelijks ‘volwassen’ noemen. John Waters geeft in THE Journal m.i. een rake typering van [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 26-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Overtuigend: Waarom moet je leren je smartphone ‘s avonds uit te zetten voordat je gaat slapen?

Via een van de edublogs die ik volg (ik dacht die van Pedro de Bruckere) werd ik geattendeerd op onderstaande video over het waarom van smartphones en slaapproblemen. Ik heb de video gepost in de facebook groep van een van de klassen waar ik lesgeef. Er kwamen een aantal grappige reacties. De [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 26-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

A How to Guide on the Principles of the #elearningmanifesto: Target Improved Performance

 “We will help our learners achieve performance excellence; enabling them to have improved abilities, skills, confidence, and readiness to perform.” This principle  closely relates to principle number 3 which  states  we need to tie learning to individual performance  and organizational goals. In professional organizations, the goal of learning is performance improvement, which means a change […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

De risico’s van monopolievorming en adaptieve technologie

Mathew Ingram illustreert aan de hand van drie voorbeelden hoe adaptieve technologie misbruikt kan worden door bedrijven die nagenoeg een monopoliepositie hebben binnen hun branche. Wat is de relevantie hiervan voor het onderwijs? Via een tweet van Eric Prenen (@eprenen) ben ik vanochtend terecht gekomen bij de bijdrage Giants behaving badly: Google, Facebook and Amazon [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 24-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Koning Willem I College klaar voor lessen mediawijsheid

Op de website Onderwijs in Brabant – een site met actuele informatie over ontwikkelingen in het onderwijs in Brabant, maar ook met belangrijk landelijk onderwijsnieuws – van Emmanuel Naaijkens wordt aandacht besteed aan de collegebrede start van het vak Mediawijsheid per schooljaar [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Online leren bij Stanford draait om méér dan MOOCs

In “Stanford Online. 2013 in Review” doet Stanford University verslag van hun activiteiten op het gebied van online leren. Massive Open Online Courses nemen een prominente plek in dit rapport. Maar het rapport laat tevens zien dat MOOCs maar één element zijn van het beleid van deze universiteit op het gebied van online leren. Stanford [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Digitale badges kunnen het onderwijs innoveren

Aanvankelijk was ik nogal sceptisch over de bijdrage van badges aan het onderwijs. Het zal wel met mijn Scouting-verleden te maken hebben. De expertise op dit terrein, de relevantie van badges voor het onderwijs en de potentie voor onderwijsinnovatie neemt echter steeds meer toe. Dan Hickey en Tara Kelley hebben een massive open online course [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 23-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Leergang LDM: Examenopdracht 3

In onderstaande observatieformulier geef ik invulling aan examenopdracht 3 van de Leergang LDM. In examenopdracht 3 moet ik een les van een collega bijwonen en zijn les van feedback voorzien: pagina … Lees verder
Van Patrick Koning | 23-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Leergang LDM: Examenopdracht 2

In onderstaande observatieformulier geef ik invulling aan examenopdracht 2 van de Leergang LDM. In examenopdracht 2 moet een collega een les van je bijwonen en van feedback voorzien en vice versa. In deze bijlages staan de observatie, tops en tips benoemd: pagina 1 en pagina 2, 3 zoals vastgesteld [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 23-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Kennisnetreeks: Hoe werkt ….?

Op de site van Kennisnet is vandaag een reeks gestart: Hoe werkt …? Doel van deze reeks is het inspireren van docenten om kritisch naar hun eigen werkstijl te kijken en deze mogelijk te verbeteren door te kijken naar andere docenten. Met name het mediawijs inzetten van technologie is de focus van [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 22-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Slides van workhop Leren ontrafeld – Easter Egg Teaching Power tijdens Nationaal Congres Onderwijs en Sociale Media in Amsterdam

Vandaag heb ik tijdens het Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media, samengevat: NCOSM, in het filmmuseum EYE in Amsterdam een tweetal workshops gegeven tijdens de MBO dag. De titel van de workshop is: “Leren ontrafeld – Easter Egg Teaching Power” met de volgende beschrijving: Het onderwijs is [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

De kracht van menselijke verbondenheid voor blended en online leren

Het gevoel samen met anderen te leren, met anderen verbonden te zijn tijdens het leerproces, vormt een kritische succesfactor voor krachtige leerervaringen. Wat kunnen ontwerpers van blended en online leren doen om deze 'social presence' te bevorderen? Aimey Whiteside en Amy Garret Dikkers besteden in de laatste Educause Review aandacht aan de kracht van 'social [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 22-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

De beste #mediawijze grap die een leerling kan uithalen ;-))

Via mijn collega Hans Schaepkens werd ik geattendeerd op onderstaande tweet: Beste leerling-grap ooit!! http://t.co/O6Xv01Al8i — René Kneyber (@rkneyber) 14 mei 2014 Een echte 1 april grap waarbij de regel om in de klas de mobiele telefoon op de speaker te zetten als deze afgaat te gebruiken tegen [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Inholland Innoveert: afscheid Guus Wijngaards #ictonu

E-learning zou eigenlijk engaging learning moeten zijn. Of we zouden moeten spreken van Amazing Learning (aLearning) of eXtraordinary Learning (xLearning). Dat betoogde Larry Johnson van het New Media Consortium tijdens een conferentie die werd gehouden ter gelegenheid van het afscheid van lector Guus Wijngaards. Vandaag heb ik de miniconferentie over “ICT en onderwijs nu: Inholland [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Kies 22 mei voor Europa, stem GroenLinks

Ik ben een groot voorstander van samenwerking in Europa. Vooral vanuit de optiek van vrede- en veiligheid, de aanpak van milieuvervuiling en het bevorderen van solidariteit. Daarom stem ik donderdag 22 mei GroenLinks. In deze blog post vat ik mijn redenen samen. Mede dankzij technologische ontwikkelingen neemt het aantal grensoverschrijdende vraagstukken toe. Ik denk daarbij [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 20-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Maak je eigen filmpjes!

Je komt ze al regelmatig tegen, video’s waarin iemand zich presenteert of uitleg geeft over een product of model. Joitske en ik maken ook af en toe zo’n filmpje, Joitske is er iets bedrevener in dan ik. Een filmpje met een korte instructie over een online omgeving, een filmpje over een product dat we onder de […]

Het bericht Maak je eigen filmpjes! verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Patrick Koning | 20-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Pakkende scene’s tijdens de mini-conferentie: #mediawijsheid; herkenbaar?

Tijdens de mini-conferentie: #mediawijsheid op het Koning Willem I College afgelopen 8 mei werden er door de dagvoorzitter Kim Coppes en twee studenten van de opleiding Marketing & Communicatie: Simone Boogers en Fanny Kersten een tweetal pakkende scene’s gespeeld. Sociale Media in de les Sociale [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Wat maakt een online educatieve video uitdagend?

Binnen het onderwijs maken we steeds vaker gebruik van online video. En we beschikken over steeds meer kennis over waar een uitdagende educatieve online video aan moet voldoen. Melanie Hibbert van de Columbia University heeft op basis van een analyse van data van hun video platform en op basis van interviews met 10 studenten in [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 19-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Lerenontrafeld met “Easter Egg Teaching Power” op het Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media op 22 mei 2014: Kom jij ook? #ncosm

Morgen begint het Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media, samengevat: NCOSM, in het filmmuseum EYE in Amsterdam. Op donderdag is de MBO dag. Op deze dag mag ik een tweetal workshops verzorgen tussen 12:50 en 16:10 over het gebruik van sociale media in de klas vanuit het perspectief van leren, [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 19-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Sfeerimpressie mini-conferentie: #mediawijsheid op Hetnieuweberoepsonderwijs.nl

Tijdens de mini-conferentie: #mediawijsheid op 8 mei was het Mediacollege Amsterdam goed vertegenwoordigd. Eén van de workshops werd door Jorick Scheerens gegeven. Daarnaast waren er vier studenten aanwezig om een sfeerimpressie te maken. mini-conferentie: #mediawijsheid (8 mei 2014 – KW1C) from [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Verbeelden draagt bij aan onthouden

We zouden binnen het onderwijs lerenden meer een voorstelling moeten laten maken van datgene wat zij lezen. Deze 'brain movies' bevorderen niet alleen het plezier in leren, maar leiden ook tot meer begrip. Ook onthouden lerenden datgene wat zij lezen beter. Ik denk dat menigeen de bevindingen uit het artikel Brain Movies: When Readers Can [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Impressie Edinburgh

De afgelopen week ben ik voor mijn werk twee dagen naar Edinburgh geweest. Bij dezen een korte impressie. De aanleiding was het jaarlijkse congres voor de European Association for Distance Learning. Dat is een genootschap van 46 particuliere opleidingsinstituten, 6 koepelorganisaties voor afstandsleren en 7 individuen, uit 20 landen. Denk daarbij aan het NTI, de [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

MOOC over het ontwerpen van ICT-rijk onderwijs

Je kunt vaker massive open online courses volgen over ICT in het onderwijs. In het kader van het Europese Hands-on-ICT-project verzorgen onder andere collega’s van het Welten-instituut vanaf 19 mei aanstaande een MOOC over het leren ontwerpen van onderwijs waarin gebruik wordt gemaakt van ICT. Deze MOOC, die binnen Moodle wordt verzorgd, gaat uit van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

De voors en tegens van online en face-to-face leren volgens jongeren

De relatie die jongeren hebben met technologie (en leren) is ingewikkelder dan veel volwassenen denken. Die conclusie trekt Sarah Garland op basis van interviews met Britse leerlingen. Ik lees en hoor nog te veel ‘digital natives-blabla‘. Terwijl onderzoek laat zien dat de werkelijkheid een stuk genuanceerder is. Dat wordt bevestigd door de interviews die Garland [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Dag 2 EADL-congres #eadl #eadl2014

Tijdens dag twee van het EADL-congres kwamen diverse onderwerpen aan bod die laten zien waar het (particuliere) afstandsonderwijs op dit moment te maken heeft: diverse risico's die men moet hanteren, ontwikkelingen op het gebied van content, microleren, de impact van massive open online courses en online tutoring. Kit Sadgrove van The Blackford Centre ging in [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

MOOCs: beyond the hype #EADL #EADL2014 #EUMOOCS

Vandaag heb ik een presentatie verzorgd over mijn ervaringen met Massive Open Online Courses tijdens het EADL-congres in Edinburgh. Ik ben eerst kort ingegaan op het EMMA-project en op de ontstaansgeschiedenis van (de hype rond) MOOCs. Volgens mij heeft de opkomst van learning analytics mede een impuls gegeven aan MOOCs omdat binnen MOOCs veel data [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Change. No excuses #eadl

Vandaag en morgen neem ik deel aan het jaarlijkse congres van de European Association for Distance Learning. Morgen verzorg ik zelf een presentatie. Vandaag heb ik drie keynotes bijgewoond. Daarin stonden vooral trends en ontwikkelingen op het gebied van leren centraal. Voorzitter Dirk van der Mark schetste de noodzaak van innoveren tegen de achtergrond van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

De worsteling van volwassenen en organisaties met levenlang leren

‘Nederland’ wil steeds meer werk maken van een ‘leven lang leren’, maar slaagt daar onvoldoende in. Dat is spijtig voor tal van betrokkenen. Het trieste is dat we al langer weten hoe een leven lang leren kan worden bevorderd. Diverse betrokkenen worstelen er echter mee om de diverse drempels weg te werken. De aanleiding voor [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 14-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Antipestliedje laat niemand onberoerd tijdens talentenjacht

Vandaag spotte ik op Facebook een indrukwekkende video over hoe is voelt om gepest te worden. Deredactie.be berichtte hierover. Een oud student, Jeroen Koppenol, poste dit bericht op Facebook. Twee jonge rappers rappen over pesten. Deredactie.be leidt de video als volgt in: Een staande ovatie en [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Webinar Werken met TPACK

Vanavond heb ik in het kader van de Post HBO-opleiding e-learning van Fontys via Adobe Connect weer een webinar over TPACK verzorgd. Hoe was dit webinar opgezet? Ik heb deelnemers eerst gevraagd wie al bekend was met TPACK en wie al eens gewerkt had met TPACK. TPACK is immers niet meer heel nieuw. Ongeveer eenderde [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Onderwijs faalt in het gebruik van ICT

Op dit moment krijgt de overheid er van langs als het gaat om de implementatie van ICT. Volgens Marc Weston slaagt het onderwijs er ook onvoldoende in om ICT op een adequate manier te benutten. Een hele tijd geleden werd ik via LinkedIn -aanleiding en door wie ben ik helaas kwijt- gewezen op de al [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 12-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Hoe ga je om met ongepaste nicknames bij Kahoot! en andere sociale media?!

Als je regelmatig Socrative, Kahoot!, LinoIT, et cetera. gebruikt in de lessen, dan ken je dat na een tijdje de meeste vreemde nicknames opduiken. Het begint onschuldig door niet de eigen naam in te voeren, maar die van een virtueel persoon of een ander klasgenootje. Als men in de gaten heeft dat [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Reflecteren en delen bevordert presteren

Het zou goed zijn als we vaker expliciet de tijd zouden nemen om te reflecteren en onze bevindingen zouden delen met anderen. Onderzoek van de Harvard Business School en anderen laat namelijk zien dat dit leidt tot betere prestaties. Carmen Nobel gaat in op een recent paper van een aantal hoogleraren van onder andere de [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Vormen online discussies waardevolle leeractiviteiten binnen MOOCs?

Eén van de uitdagingen bij massive open online courses is het realiseren van leerzame interacties. Is dat mogelijk op zo'n grote schaal? Welke factoren spelen hierbij een rol? De blogpost MOOC Discussion Forums: barrier to engagement? van Phil Hill is mij nu pas opgevallen. Hill stelt hierin dat discussiefora wel eens een belemmering kunnen vormen [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 11-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Inspiratie opdoen bij de mini-conferentie: #mediawijsheid op het Koning Willem I College

Om de start van de collegebrede invoering van het vak: Mediawijsheid vanaf schooljaar 2014-2015 kracht bij te zetten organiseerde ik afgelopen donderdag de mini-conferentie: #mediawijsheid in School voor de Toekomst. De conferentie was georganiseerd voor medewerkers van het Koning Willem I [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Beeld van de geschiedenis van innovatie Nederlands beroepsonderwijs

Veel mensen ontwikkelen een persoonlijke website of weblog tijdens hun werkzame leven. Niet Jan Geurts. Jan lanceert twee jaar na zijn pensioen een website over zijn loopbaan: een rijk persoonlijk archief van bijna veertig jaar onderzoek en advies op het gebied van het beroepsonderwijs. Deze site geeft daarmee tevens een mooi beeld van de geschiedenis [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

De crisis rond compliancy-based learning

Ik wist dat e-learning vaak wordt ingezet voor zogenaamd ‘compliancy-based learning’. Maar dat veel organisaties meer dan 70% van de beschikbare tijd en middelen hier aan besteden, wist ik niet. In deze blog post geef ik aan waarom dit problematisch is. In de meest recente editie van zijn nieuwsbrief schrijft Elliot Masie dat ‘compliance, regulatory-based [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Pleidooi kwaliteitskeurmerk reanimatieapps

Binnen App stores is een groot aantal apps voor smartphones te vinden die gebruikers kunnen voorbereiden op het uitvoeren van reanimaties. Een goede zaak. Ware het niet dat de meeste reanimatieapps niet voldoen aan de laatste medische richtlijnen en onvoldoende gebruiksvriendelijk zijn. Dat blijkt uit onderzoek van een aantal van mijn collega’s, die daarom pleiten [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

De gevolgen van online lezen voor het onderwijs

De laatste tijd ben ik geattendeerd op twee relevante artikelen over de gevolgen van online lezen en het onderwijs. Het ene artikel pleit voor het verwerven van nieuwe vaardigheden op het gebied van online tekstbegrip. Het andere artikel meent dat online lezen vooral ook met ons gedrag te maken heeft. Een derde bijdrage gaat over [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 07-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

#astd2014 Conference recap and trends

Here is my recap of the Washington DC ASTD ICE 2014 conference. This was my second ICE conference (I attended Dallas last year) it was huge and it was interesting. Most of the sessions were very good (just a few disappointed me). I did find it different from last year. I’m always looking for trends and found […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 07-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

#ASTD2014 keynote: Kevinn Caroll: Play

An inspiring keynote that is hard to catch in a blog or a mind map. He is an inspirational speaker so you should see him. He gave a great presentation, sharing the story of his life. Growing up as kid of two addict parents, saved and raised by his grandparents. Learned his life lessons at […] Lees verder
Van Patrick Koning | 07-05-2014 | Article Rating | (0) reacties

Artikel in KZ/Kunstzone: Mediawijsheid is meer dan risicobestrijding

In het mei nummer van het blad Kunstzone, tijdschrift voor kunst & cultuur in het onderwijs, staat een artikel van Henk Langenhuijsen over mediawijsheid. Voor dit artikel heeft Henk Langenhuijsen me een tijdje geleden geïnterviewd. Lees verder
Pagina 1 van 2Eerste   Vorige   [1]  2  Volgende   Laatste