Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor maart 2014

Van Kasper Spiro | 30-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

The how to guide on the principles of the #elearningmanifesto: 1 Do Not Assume that Learning is the Solution

This first principle might be the easiest and most difficult of all 22 principles. Before planning or developing any training or learning solution, you must first ask yourself – what is the issue and what do we have to fix? If learning or training is able to fix the issue then that’s the right solution, but it […] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 28-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

Ontwerp een blended leerinterventie in 5 stappen

Ben jij heel bedreven in het ontwerpen van een face-to-face leerinterventie zoals een workshop, teamsessie of training? Je hebt je eigen manier ontwikkeld van ontwerpen en hebt je favoriete werkvormen. Het blijft een creatief proces… Echter, hoe ontwerp je nu een blended interventie waarbij je zowel online media als face-to-face slim inzet? Er komen opeens […]

Het bericht Ontwerp een blended leerinterventie in 5 stappen verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Kasper Spiro | 28-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

Learning objectives and how to create them

When you want to create a really bad learning experience, this is the way to do it: Don’t think about your learners Dump a body of information in a course as if it was a PowerPoint Add a few images (has to look good) Add a few questions (for scoring) Upload it into your LMS […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 27-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

Help me build a how-to-guide for the #elearningmanifesto principles

Four of our renounced thought leaders (Michael Allen, Julie Dirksen, Clark Quinn and Will Thalheimer) launched the serious eLearning manifesto at March 13. They believe that we should do a better job with eLearning and that we should create learning experiences that are effective, that improve performance and that live up to the expectations we all […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 23-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

#LSCon review: 70:20:10, agile, mobile, serious, performance and ecosystems vs “my clients want 1990 eLearning”

My recap of the whole conference is summarized in the title. I attended great presentations on 70:20:10, agile development, mobile (TinCan), serious elearning, performance support and learning ecosystems, but the gap with the audience was huge. When we were just talking before the start of a session, someone said: “I get all this and I want […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 23-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

LSCon Day 3 recap: Free resources, performance support, Quinn and Cathy Davidson

I have attended a number of sessions at day 3 of LSCon, here are my session reports. Free elearning tools and resources I attended the morning buzz session of Tracy Parish. She presented (and collected) free elearning resources. Images, tools et cetera. I will not give you an overview. She has an website where everything is listed […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 21-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

My recap of day 2 at #LSCon Big data, tools and the learning eco system

I was not able to attend a lot of the sessions I wanted because I had a lot of one-on-one appointments today.  I have caught a few sessions for you: Big data demystified The first session was today’s keynote, by Douglass Merrill. He is the author of “Getting organized in the Google era”. He didn’t do […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 20-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

#LSCon day 1, Leapfrogging serious lean agile innovation performance ecosystems for 90%

Leapfrogging serious lean agile innovation performance ecosystems for 90% You may wonder what the title of this post is about, well it is my recap of LSCon day 1. I took one word from the title of all the sessions I attended and this is the result. It makes up an interesting sentence and it […] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 19-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

Sterker door werken in groepen

In een eerdere blog schreef ik over manieren om in een online leerproces het (zelf)vertrouwen van deelnemers te bevorderen. Een van die manieren is deelnemers in kleine groepen laten samenwerken. Hier een zeer recente ervaring van mijzelf als deelnemer in een online leertraject! Ik neem op dit moment namelijk deel aan een MOOC over het ontwikkelen […]

Het bericht Sterker door werken in groepen verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 11-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

Outside the inbox: In 40 dagen snel en slimmer werken online

Gister heb ik Luis Suarez gesproken van ‘Thinking out of the inbox‘, hij is geïnteresseerd in onze cursussen in 40 dagen online .. dat zou kunnen worden ‘in 40 days online’ of zelfs ‘en 40 dias en línea’ want hij woont op Gran Canaria  :). Ik heb Luis online leren kennen, via mijn online internationale […]

Het bericht Outside the inbox: In 40 dagen snel en slimmer werken online verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 05-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

Agile e-Learning maken

Veel e-Learning ontwerpers en ontwikkelaars gebruiken een strak model om het hele ontwerp- en ontwikkelproces te structureren. De moeder van alle Instructional Systems Design modellen (ISD) is ADDIE. De Florida State University heeft dit model al erg lang geleden bedacht en het model is nog steeds veel in gebruik. Toch kent het model veel nadelen. De […] Lees verder