Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor januari 2018

Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

De Sleepwet. Een ongeleid projectiel? Impressie van een discussie

Op 21 maart 2018 kiezen we niet alleen een nieuwe gemeenteraad, maar kunnen we ons in een referendum ook uitspreken over de zogenaamde Sleepwet. Veel mensen zegt dit waarschijnlijk nog niets. Vanavond was in Nijmegen een debat over dit onderwerp.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Waar kun je chatbots binnen Learning & Development voor gebruiken?

Toepassingen als Apple’s Siri, Amazon Alexa en Google Asssistant zorgen ervoor dat we een steeds beter voorstellingsvermogen krijgen van wat chatbots zijn en kunnen. Binnen het onderwijs worden chatbots sporadisch gebruikt. Ook op het gebied van Learning & Development (L&D) lijkt er geen ontkomen meer aan.

Lees verder
Van Avetica | 30-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Schrijf je in voor het Avetica Live Event op 20 maart 2018!!

Avetica bestaat 15 jaar en dit vieren wij met het Avetica Live Event op 20 maart 2018 in Dordrecht. We hebben een veelzijdig programma samengesteld met keynotes door André Biesheuvel (Duthler) over de nieuwe privacywetgeving en Marcel de Leeuwe (Leerbeleving) over […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Schrijf je in voor het Avetica Live Event op 20 maart 2018!! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Vier persona’s illusteren hoe jongeren sociale media gebruiken

Een jaar of tien geleden las je regelmatig over typologieën van internetgebruikers. Dikwijls waren deze beschrijvingen vooral gebaseerd op meningen. De Universiteit van Sussex heeft vandaag echter onderzoek gepubliceerd waarin vier persona’s worden beschreven die laten zien hoe jongeren sociale media gebruiken.

Lees verder
Van Patrick Koning | 29-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Dé Gamification conferentie van Nederland op 9 oktober bij het Koning Willem I College

Op dinsdag 9 oktober 2018 vindt dé Gamification conferentie van Nederland plaats op het Koning Willem I College in ‘s-Hertogenbosch: […] Lees verder
Van Avetica | 29-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Privacy (2): Zorg voor dataminimalisatie

Zorg als organisatie voor dataminimalisatie! Laten we eerst beginnen met wat dataminimalisatie inhoudt: Bij het verzamelen en verwerken van persoonsgegevensmogen niet meer gegevens worden gebruikt dan nodig is om het doel waarvoor ze gebruikt zullen worden te bereiken. Sinds ik […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle Privacy (2): Zorg voor dataminimalisatie verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Learning & Development: prioriteiten en belemmeringen

Leidinggevenden op het gebied van L&D hebben een duidelijk beeld van de prioriteiten van L&D, voor het jaar 2018. Tegelijkertijd ervaart men een aantal belemmeringen die deze prioriteiten in de weg staan. Daarbij zullen L&D-ers ook moeten investeren in hun eigen ontwikkeling.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Argumenten voor en tegen laptops en smartphones in de klas

Ik heb diverse malen aandacht besteed aan het debat over laptops en smartphones in de klas. Moet je ze benutten of bannen omdat ze afleidend werken? Een aantal argumenten blijft dikwijls onderbelicht.

iphone 6MindShift laat de afgelopen week voor- en tegenstanders van laptops/smartphones aan het woord.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Vragen stellen via Mentimeter

Sinds enkele jaren heb ik een pro account bij Mentimeter. Voor wie het niet weet: dit is een audience of student response systeem dat je kunt gebruiken ten behoeve van interactie tijdens workshops, colleges of presentaties. De afgelopen week heeft deze applicatie een nieuw type activiteit gekregen waar ik de voor- en nadelen van wil bespreken.

Lees verder
Van Avetica | 26-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

MoodleNet een nieuwe ontwikkeling

MoodleNet wordt door Martin Dougiamas omschreven als ‘een nieuw open sociaal media platform voor opleiders met een focus op professionele ontwikkkeling en open content‘. MoodleNet zal een integraal onderdeel worden van het Moodle ecosysteem. Laten we eens kijken wat het […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht MoodleNet een nieuwe ontwikkeling verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Technologische trends in hoger beroepsonderwijs en universitair onderwijs

Vandaag heb ik bij Verdonck, Klooster & Associates een presentatie over technologische trends verzorgd tijdens een Ronde Tafelbijeenkomst over Digitale Transformatie in het hoger en universitair onderwijs.

Ik ben sinds maart 2017 associate bij VKA.

Lees verder
Van Avetica | 25-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Moodle Privacy (1): Is jouw organisatie AVG-proof?

25 mei 2018 is een mijlpaal voor de privacy in Europa, dan wordt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle Privacy (1): Is jouw organisatie AVG-proof? verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Patrick Koning | 25-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Workshop: “Profileren@internet” voor de A-academy van het Koning Willem I College

In maart organiseert de A-academy, de alumnivereniging van het Koning Willem I College, een bijeenkomst. Ik ben gevraagd om een […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Zijn online cursussen slecht voor lerenden die de meeste hulp nodig hebben?

Online leren kan op papier de toegankelijkheid van onderwijs en opleiden verbeteren. In de praktijk blijken lerenden uit lage inkomensgroepen echter relatief vaak uit te vallen. Hoe komt dat en wat is daar aan te doen?

Via Stephen Downes ben ik terecht gekomen op het artikel Online Courses Are Harming the Students Who Need the Most Help van Susan Dynarski in de New York Times.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 24-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Drie verschillende kijken op social learning

Je hoort veel over social learning of in het nederlands: sociaal leren. Het levert ook veel spraakverwarring op. Begrijp jij wat iemand bedoelt als hij of zij zegt: “we gaan beginnen met social learning in onze organisatie”. Of: “de 20 in 70-20-10 is social learning”. Of: “Hoe kunnen we social learning toevoegen aan onze e-learning?” […]

Het bericht Drie verschillende kijken op social learning verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Avetica | 24-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Toegang geven of beperken na voltooien cursus

Moodle heeft standaard een aantal criteria om toegang tot onderdelen te beperken of juist te geven. Zo kun je toegang tot een toets beperken op basis van de activiteitsvoltooiing van je content. Ook kun je dat doen op basis van […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Toegang geven of beperken na voltooien cursus verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Waarom ‘Laptops in de Klas’ niet te vergelijken is met meeroken

Paul Kirschner heeft een uitgebreide blogpost geschreven waarin hij het gebruik van laptops in de klas vergelijkt met meeroken. Paul wijst erop dat mede-lerenden ook worden afgeleid als iemand in de omgeving bezig is met spelletjes of messaging.

Lees verder
Van Kasper Spiro | 23-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

What are your biggest Learning and Development challenges?

Trends in Learning and Development - I’ve been writing about them for over 10 years now. Recently, I decided that I’d like to change my approach. Rather than detailing my personal thoughts and experiences, I’d instead like to provide a wide variety of engaging interviews. Whether managers, consultants, or L&D leaders, I want to understand the most significant challenges they face and how they go about solving them. My intention is to publish these interviews on my blog as well as in a podcast series. But first, I need to know what these challenges are. I have put together a list, but it feels incomplete. I need your input! I have created a survey where you can vote on my top 10 challenges, as well as add challenges of your own. It will just take a couple minutes of your time. I will publish the outcome of the survey in a post. Afterwards, I will begin conducting the interviews about these pressing challenges. Click the image to start! start Thank you in advance! Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Fases in het gebruik van een leermanagementsysteem

Leermanagementsystemen bevatten vaak een overweldigend aantal functionaliteiten. Om deze systemen op een goede manier te gaan inzetten moet je niet technologisch gedreven zijn, maar tegelijkertijd wel oog hebben voor de didactische eigenschappen van het systeem. Verder gaat het erom dat je een leermanagementsysteem consistent gebruikt en dat je het systeem geleidelijk meer gaat gebruiken.

Lees verder
Van SBO | 22-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Whitepaper: “Hoe staat het met het Leer- en Ontwikkelbeleid in Nederland?”

Een whitepaper door Sioo De noodzaak voor investeren in Management en Professional Development wordt breed erkend. Het motto...

Het bericht Whitepaper: “Hoe staat het met het Leer- en Ontwikkelbeleid in Nederland?” verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Avetica | 22-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Het voordeel Guest Cohort in Moodle!

De titel van dit artikel heeft wat meer uitleg nodig anders dan dat het hier gaat om een plugin die ‘Guest Cohort‘ heet. Om de plugin te kunnen plaatsen allereerst een korte uitleg over drie begrippen. Gast De gastrol in […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Het voordeel Guest Cohort in Moodle! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Wat kan een onderwijsinstelling doen als een leverancier lerenden vraagt gebruiksvoorwaarden te accepteren?

Ruim een week geleden heb ik aandacht besteed aan de casus van een student van de Universiteit van Amsterdam die weigerde akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden van Turn It It. Deze casus en mijn blogpost hebben veel aandacht gekregen.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Aannames, beloftes en valkuilen van adaptief leren

Massa’s educatieve data en steeds geavanceerdere technologieën maken adaptief leren mogelijk. De verwachtingen zijn hooggespannen. We moeten echter niet te vroeg juichen en ook oog hebben voor de beperkingen.

Petr Johanes en Larry Lagerstrom van de Stanford University hebben voor de American Society for Engeneering Education een paper geschreven waarin zij

  • uitleggen wat adaptieve systemen zijn en wat voor soort data deze systemen nodig hebben;
Lees verder
Van Avetica | 19-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw overzicht Moodle functionaliteit per versie 3.4

Moodle 3.4 is uitgekomen in de tweede week november 2017. Hoog tijd om ons overzicht ‘Functionaliteit per Moodle versie‘ opnieuw te publiceren bijgewerkt met de nieuwe en verbeterde zaken in 3.4. We houden dit overzicht bij sinds Moodle 2.1 uitkwam […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Nieuw overzicht Moodle functionaliteit per versie 3.4 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Openbare les Fleur Prinsen digitale didactiek #digdidactiek

Gisteren heb ik geblogd over mijn bescheiden bijdrage aan de openbare les van mijn oud-collega Fleur Prinsen als lector digitale didactiek bij de Hogeschool Rotterdam. In onderstaande bijdrage geef ik een impressie van haar lectorale rede.

Deze openbare les werd overigens ook al tekenend samengevat door Renée van den Kerkhof (zie foto).

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe je onderwijsontwerp en professionalisering kunt integreren? #digdidactiek

Vandaag heeft mijn oud-collega Fleur Prinsen haar lectorale rede over digitale didactiek gehouden. Fleur had mij gevraagd mee te lezen, een korte inleiding te verzorgen en de discussie te modereren. In deze blogpost staat de tekst van mijn beknopte inleiding.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe meet je de effectiviteit van leerprogramma’s?

Het is bijzonder ingewikkeld om te onderzoeken of leerprogramma’s bij hebben gedragen aan resultaten die een organisatie heeft geboekt. Hebben de leerprogramma’s bijgedragen aan de prestaties van werknemers (performance-based results)? Nieuwe technologieën en inzichten bieden hiervoor een perspectief,

Lees verder
Van Faculty of Skills | 17-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

4 misverstanden over communicatie trainen voor grote groepen

Of het nu intern of extern is: communicatie is cruciaal voor success in je organisatie. Iedere medewerker heeft hier aandeel in. Veel bedrijven hebben dit ook wel door, maar zien vervolgens een hoop beren op de weg: is het niet erg inefficiënt om zoveel mensen te trainen? Helpt het überhaupt wel, en wat voor kostenplaatje hangt eraan? Dit artikel ontkracht de grootste misverstanden over communicatietraining voor grote groepen.

Lees verder
Van Avetica | 17-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Moodle toets modus Uitgestelde feedback met uitleg

Een Moodle toets kun je op verschillende manieren aan cursisten tonen. Je stelt dit op toetsniveau in door een keuze te maken bij de optie ‘Hoe vragen zich gedragen‘. Bij alle mogelijkheden maak je gebruik van vragen die zijn opgenomen […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle toets modus Uitgestelde feedback met uitleg verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Laat lerenden creëren met VR en AR

Bij de introductie van nieuwe technologie binnen opleidingen en onderwijs zijn we vaak geneigd in eerste instantie te kijken het vervangen of verbeteren van ‘traditionele’ instructievormen. Virtual en augmented reality worden daar ook voor ingezet. Het kan echter ook anders.

Lees verder
Van Avetica | 16-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Gebruik Moodle toetsvragen in je content

De Moodle toets activiteit kent veel mogelijkheden en instellingen waardoor je toetsvragen op veel manieren aan cursisten kan presenteren. 1 poging of meerdere, geen of veel feedback etc. De gemaakte toetsvragen konden tot nu toe echter alleen gebruikt worden binnen […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Gebruik Moodle toetsvragen in je content verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Bloemlezing artikelen trends voor komend jaar

Het is ondoenlijk om rond de jaarwisseling uitgebreid in te gaan op alle bijdragen over trends op het gebied van leren (en technology enhanced learning). In deze bloemlezing wil ik drie bijdragen kort bespreken.

Campus Technology heeft een panel van ‘IT Leaders’ uit het Amerikaanse hoger onderwijs laten reflecteren op ontwikkelingen die komend jaar een belangrijke rol zullen gaan spelen.

Lees verder
Van SBO | 15-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Top 3: samen leren leren in de praktijk

Door Karen Daleboudt Het dilemma Als learning professional ken je het dilemma vast wel. Ergens in de...

Het bericht Top 3: samen leren leren in de praktijk verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Avetica | 15-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Updates van Moodle 3.4 en 3.3 beschikbaar

Het is de 2e maandag van januari en zoals verwacht heeft Moodle vanmorgen de updates online gezet van de volgende versies: Moodle 3.4.1 release notes Moodle 3.3.4 release notes Moodle 3.2.7 release notes Moodle 3.1.10 release notes In versie 3.4.1 […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Updates van Moodle 3.4 en 3.3 beschikbaar verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Wat worden de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van Internet of Things?

Bij Internet of Things (IoT) zijn apparaten via internet met elkaar verbonden waardoor zij onder meer data onderling kunnen uitwisselen. Deze technologische ontwikkeling is al jaren in opkomst. Analisten voorspellen dat IoT in 2018 echt zal doorbreken. Maar volgens mij nog niet op het gebied van onderwijs en opleiden.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

De gevolgen van kunstmatige intelligentie voor adviseurs

Artificiële oftewel kunstmatige intelligentie (AI) heeft grote gevolgen voor consumenten, bedrijven en de samenleving als geheel. Veel beroepen worden beïnvloed door AI of zullen door deze technologische ontwikkeling worden geraakt. Maar hoe zit het met de gevolgen van adviseurs?

social robotGisteren heb ik als associate de Nieuwjaars plenaire vergadering van VKA bezocht.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kan ICT leren, opleiden en onderwijs helpen, versterken en verbeteren? (presentatie)

Het Zoomvliet College organiseerde gisteren en vandaag een 24uurs sessie voor het eigen managementteam. Tijdens deze sessie wilde men ook aandacht besteden aan blended learning en digitalisering van het MBO. Ik mocht daar een interactieve presentatie over verzorgen.


Ik ben begonnen met de vraag of de aanwezigen zich herkennen in het volgende beeld:

De gebruikswaarde van ICT voor onderwijs wordt niet meer ontkend.

Lees verder
Van Avetica | 12-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Save the Date! Avetica Live Event op 20 maart 2018!

Avetica heeft zich vanaf 2003 ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie in de e-learning branche. Wij leveren e-learning services op alle gebieden rondom Moodle, waaronder hosting, support, consultancy, training en maatwerk. Onze missie is e-learning bereikbaar maken voor iedereen die het […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Save the Date! Avetica Live Event op 20 maart 2018! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 11-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Moodle certificaat plugin

Moodle beschikt standaard niet over een mogelijkheid om cursus certificaten aan te maken. Gelukkig zijn er wel verschillende plugins die dit mogelijk maken. In onze praktijk gebruikten we tot nu toe een plugin waarbij de opmaak van het certificaat gedaan […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle certificaat plugin verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Student weigert plagiaattool te gebruiken (in verband met een gebruikersovereenkomst)

Om gebruik te kunnen maken van educatieve applicaties moet je soms akkoord gaan met een gebruikersovereenkomst waarin wordt beschreven hoe wordt omgegaan met data. Meestal accepteren lerenden die voorwaarden klakkeloos. Maar niet altijd. En wat doe je als een student niet akkoord wil gaan met de ‘user agreement’ en daardoor geen opdrachten kan inleveren die op originaliteit wordt gecontroleerd?

Lees verder
Van SBO | 10-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Breng educatie tot leven met immersive storytelling!

Door: Fleur Stiels (Dutch Rose Media) Verschillende vormen van storytelling zijn al jaren overal te vinden: in...

Het bericht Breng educatie tot leven met immersive storytelling! verscheen eerst op nextlearning.nl.

Lees verder
Van Avetica | 10-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Rechtenvrije afbeeldingen zoeken

Bij het ontwikkelen van e-learning content is het gebruik van goed beeldmateriaal cruciaal. In je eigen organisatie is niet altijd het juiste materiaal voorhanden en kun je een fotograaf of vormgever natuurlijk nieuw materiaal laten maken. Persoonlijk ben ik een […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Rechtenvrije afbeeldingen zoeken verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Docenten kunnen inzicht krijgen in de hersenactiviteit van lerenden. Maar is dat wenselijk?

Technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat ‘brain-machine-interface’ steeds toegankelijker wordt. Schoorvoetend komen ook educatieve toepassingen beschikbaar. Het is de vraag of dat een wenselijke ontwikkeling is.

Gisteravond las ik via Blendle een artikel uit het Vlaamse De Tijd over de FocusEdu die momenteel tijdens de befaamde technologiebeurs CES in Las Vegas wordt gepresenteerd.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Post-HBO opleiding e-learning 6 februari a.s. van start

Op dinsdagavond 6 februari 2018 start de nieuwe uitvoering van de post-HBO opleiding e-learning, dit keer onder de vlag van Avans Plus. Meer informatie vind je op de website van Avans Plus. Daar kun je je ook nog inschrijven.

Lees verder
Van Faculty of Skills | 09-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe meet je communicatieve vaardigheden online?

“Ken uzelf!” Met dit Oudgriekse gezegde benadrukken filosofen, schrijvers en kunstenaars al eeuwenlang het belang van zelfkennis. Onder hen Socrates, Plato (in hun dialogen) en, iets recenter, The Wachowski’s (in 'The Matrix'). Weten waar je goed in bent, geeft zelfvertrouwen en stelt je in staat nog meer te doen met de vaardigheden die je al beheerst. Daarnaast is inzicht in welke vaardigheden je nog verder kunt en wilt(!) ontwikkelen, een cruciale eerste stap in je leerproces. Maar hoe weet je welke vaardigheden je moet koesteren en welke ontwikkeld kunnen worden?

Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 09-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Fontys post hbo-opleiding e-Learning wordt Avans Plus Postbachelor opleiding e-Learning

Gedurende ongeveer 16 jaren is bij Fontys Hogescholen de post hbo-opleiding e-Learning uitgevoerd. Vanaf de start ben ik met veel plezier betrokken bij deze opleiding. In het begin was ik in dienst bij Fontys, daarna was ik als gastdocent betrokken en de laatste 6 jaar ben ik als hoofddocent verantwoordelijk voor het ontwerp, de uitvoering […] Lees verder
Pagina 1 van 2Eerste   Vorige   [1]  2  Volgende   Laatste