Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor april 2017

Van Patrick Koning | 05-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

De moeite waard om te kijken: ‘Bestaat digitale privacy nog wel?’

Via YouTube werd ik geattendeerd op de video: Wiretaps, data dumps and zero days: is digital privacy no longer possible? […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

Wanneer kies je bij blended learning voor online leeractiviteiten, en wanneer voor face-to-face leeractiviteiten?

Deze vraag stond vanavond centraal tijdens een sessie die ik samen met andere leden van het netwerk online leren mocht verzorgen tijdens de jaarlijkse docentenbijeenkomst van de Academie voor Deeltijd van Avans Hogeschool. Om de afweging te maken tussen online Lees verder
Van Faculty of Skills | 04-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

Infographic: 10 opvallende statistieken over mobile training

Voor veel organisaties is mobile training de volgende stap in learning & development. Ga maar na: mobiel beschikbare e-learning vormt eerder regel dan uitzondering, terwijl communicatietraining meer en meer online plaatsvindt. Tel hier de onmisbaarheid van smartphones bij op en het trainen van vaardigheden op een smartphone of tablet mag logisch genoemd worden. Dat tonen ook de 10 opvallende statistieken die we verzamelden over mobile training. 

Lees verder
Van Faculty of Skills | 04-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

Infographic: 10 opvallende statistieken over mobile training

Voor veel organisaties is mobile training de volgende stap in learning & development. Ga maar na: mobiel beschikbare e-learning vormt eerder regel dan uitzondering, terwijl communicatietraining meer en meer online plaatsvindt. Tel hier de onmisbaarheid van smartphones bij op en het trainen van vaardigheden op een smartphone of tablet mag logisch genoemd worden. Dat tonen ook de 10 opvallende statistieken die we verzamelden over mobile training. 

Lees verder
Van Avetica | 04-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

MoodleMoot UK & Ireland 2017 #mootieuk17 coming up

Volgende week (10-12 april 2017) wordt de MoodleMoot gehouden in Londen. Moodlefacts is erbij en wel met 2 man sterk! Samen met mijn collega Bas Harkink bezoek ik dit event. We slaan de eerste dag over wat te boek staat […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht MoodleMoot UK & Ireland 2017 #mootieuk17 coming up verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van SBO | 04-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

Beveiligd: De Learning Correspondent nr.03

Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

The post Beveiligd: De Learning Correspondent nr.03 appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

Veranderbereidheid en weerstand bij implementaties

Als je aan de slag gaat met technology enhanced learning, krijg je te maken met veranderbereidheid en weerstanden. En daar heb je weer verschillende soorten van. Op dit moment is een groep bestuurders uit het hoger onderwijs met SURF op Lees verder
Van Avetica | 03-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

CodeRunner programmeer vraagtype voor Moodle

CodeRunner is een vraagtype waarmee in Moodle programmeer opdrachten kunnen worden gegeven. Samen met de tweede plugin wat een quiztype is kun je opdrachten opstellen en die aanbieden als een quiz / toets. De plugin ondersteunt momenteel de volgende programmeertalen: […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht CodeRunner programmeer vraagtype voor Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

Voorbeelden van gepersonaliseerd leren

De afgelopen week heb ik aandacht besteed aan een veelvlak waarmee je gepersonaliseerd leren kunt beschrijven. Vandaag ben ik een artikel tegen gekomen waarin een college experimenteert met ICT voor personalisering naar tempo en niveau. Het College of Liberal Arts Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-04-2017 | Article Rating | (0) reacties

Laat lerenden elkaar duidelijk maken wat de relevantie is van leren

Als lerenden weten waarom leren relevant voor hen is, dan leren zij meer effectief. Onderzoek laat zien dat leerresultaten verbeteren als lerenden vertellen waarom leren relevant is. Michigan State University heeft in een onderzoek gekeken naar het effect van degene Lees verder
Pagina 2 van 2Eerste   Vorige   1  [2]  Volgende   Laatste